Itthon » Közélet

Szász Jenő: Bunta bizalmatlan és 'bőcs'

Nem kell felavatni azt, amit Bunta polgármesterként hátrahagy – véli Szász Jenő, aki elárulta mennyibe is kerül a jelenlegi polgármester PR-ja.

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
oktoberitanacsules01

Élőben az októberi tanácsülésről – átadták a Vasszékely-díjakat

Kivételesen egy órával később kezdődik az...
56osfelvonulasUdvarhely

Megint lecsapott a prefektus a magyar trikolórra

Az október 23-ai díszítés miatt büntette meg a...
Kossuth utcába Kossuth címert!

Lyukas izék a főtéren

Az október 23-ai megemlékezés alkalmából ünneplőbe...

Itthon_Kozelet/szjeno2209
Itthon_Kozelet/szjeno2209
szerkesztoÍRTA: SZASZA
2011. szeptember 22., 13:28
48 hozzászólás. 

Szász Jenő 1996-2008 között volt Székelyudvarhely polgármestere. A 2008-as helyhatósági választásokon megyei tanácsosi mandátumot szerzett Hargita megyében, a tanácselnöki választást elveszítette Borboly Csabával szemben. Borboly által lógásnak, Szász által gáncsoskodásnak tartott hercehurca után megyei tanácsosi mandátumáról 2009 nyarán lemondott. Ezután Székelyudvarhely alpolgármestere lett, de a tisztségből a városi tanácsosok kiszavazták 2011. január végén.

Szász Jenővel polgármesteri múltjáról, a jelenlegi városvezetőről és a tisztség jövőbeli várományosáról készítettünk interjút.

Itthon_Kozelet/szjeno2209

 

Milyen volt Székelyudvarhely kommunizmus utáni második polgármesterének lenni? Milyen várost vett át elődjétől?

1996-ban Székelyudvarhely egy volt a székelyföldi városok közül. Szürke volt, gödrös utakkal, magas munkanélküliséggel, a rendszerváltás utáni nehéz esztendők alatti csüggedésben volt, pont úgy, mint az összes többi székely város. 2008-ra Udvarhely lett „a város", tehát a székelyföldi városok közül az első. Az egyik városból az első számú várost tudtuk az én mandátumom alatt kiépíteni. Erre mindenképpen büszke vagyok.

Tehát sikeres tizenkét évről beszélhetünk?

Megismételhetetlenül sikeres és eredményes tizenkét évről beszélhetünk, mert minden, ami nehéz volt, és minden ami megoldatlan volt, a legtöbb és a legfontosabb területek, amelyek megoldásra vártak, azok megoldásra is találtak.

Itt a föld/vagyon visszaszolgáltatásáról beszélhetünk. A kollektivizálás idején államosított területeket vissza kellett adni a gazdáknak. Amikor én átvettem a feladatot, akkor gyakorlatilag ez gyermekcipőben volt. '96-ig szinte semmilyen érdemi munka nem történt. '96-tól 2008-ig az embereknek visszaadtuk a földeket több mint 98-99 százalékos arányban. S mindezt úgy, hogy még digitális térképet is készítettünk róla.

Akkor ez lenne a tizenkét év legnagyobb eredménye?

Az egyik legnagyobb, hiszen visszaadtuk az embereknek, ami az övék volt. Amit elvettek a kommunisták, azt mi visszaadtuk. Az államosított ingatlanok esetében is a munkát nagyjából elvégeztük.

Vannak olyan vitás kérdések, amelyek peres útra terelődtek, és akkor ott már az idő kerekei lassabban őrölnek, mint ahogy a közigazgatási ütem elvárná, de ott is a legfontosabb intézményeket, épületeket meg tudtuk menteni. A Ferenczy család ugyan visszanyerte a városi múzeum épületét, de olyan viszonyt alakítottunk ki velük, hogy hajlandóak azt a városnak továbbra is bérbeadni, sőt elővásárlási jogot is biztosítanak. Magyarán megmenthető az intézmény.

Említhetném még az egyházi ingatlanok visszaszolgáltatását, a több, mint 100 hektár erdő visszaperelését, a kórházban végzett felújítási munkálatokat, a kultúra területén létrehozott intézményeket, a főiskola létrehozását, a közvilágítás megoldását, a több tíz kilométer hosszasagban elvegzett aszfaltozási munkálatokat.

A városi könyvtárat kimondottan megmentettük azáltal, hogy felújítottuk. Emlékszünk, hogy milyen volt '96-ban a Szabó Károly épülete, ahhoz képest ma modern könyvtára van a városnak, kiemelt intézményként sikerült rendezni az ügyét. A sportiskola épületéért a rendőrséggel pereskedtünk, ma a sportiskola működik benne, és az épület a város tulajdona.

Többen kifogásolják, hogy a sportiskola a körzeti labdarúgó-bajnokságnak termel sportolókat, és nem tud értékelhető eredményt felmutatni. Nem lett volna jobb esetleg pont a rendőrséget oda költöztetni, és akkor nem lettek volna olyan problémák a városközpontban, amit jelenleg egy őrző-védő cég old meg?

A rendőrség attól még nem költözött volna oda. Ami infrastruktúrájuk ma van, az az udvarhelyi rendőrséget bőven kielégíti. Nem is biztos, hogy a rendőrség tulajdonában maradt volna egyébként.

Azt gondolom, hogy amikor vagyonmentésről van szó, akkor a helyi közösségi szempontok arról szólnak, hogy Udvarhelynek legyen a vagyon a tulajdonában. Hogy azután a városvezetés esetleg úgy dönt, hogy a sportiskola mellett a belügyminisztériumnak is bérbe adja, hogy két rendőr járőrözés közben tudjon megpihenni, erről lehet beszélni, de ez a tartalmi részét illeti.

Itthon_Kozelet/szjeno2209

Most, 15 évvel azután, hogy először választották meg Székelyudvarhely polgármesterének, mit csinálna másképp?

Vannak hiányérzeteim. A Tamási Áron és az Eötvös József iskolák nem kerültek felújításra. A Tamási Áron felújítása bekerült egy világbanki programba, aztán mikor a visszaszolgáltatás került napirendre, a tanfelügyelőség elállt az ügytől, és a pénzt átirányította az Eötvös Józsefnek. A tanfelügyelőség jóvoltából ezt sem újították fel, de megépült a zeneiskolánk konkurens intézménye Csíkszeredában.

A világbanki pénzek műemlékértékű épületek felújítására érkeztek, és végül sem a Tamási Áron, sem az Eötvös József nem lett meg. Ez nem a mi hibánk, de fájlaljuk, mert a tanfelügyelőség térítette el a beruházást.

Későre álmodtam meg a Sport Klub felállítását, ami alapszabályzatunk szerint nemcsak teremfoci klubként kellene, hogy működjön, hanem valamennyi sportágnak a felnőtt szakosztályait kellett volna magában hordozza. De csináltunk egy országos, háromszoros bajnok csapatot, amire büszke vagyok. Mire felnőtt érmeket lehetett volna hozni más szakosztályokban, már nem volt ahova kifuttatni a jó teljesítményű gyerekeket. Őket érdemes lett volna valamennyi területen felkarolni, ami a felnőtt korosztálynak is keretet ad.

Melyek azok a projektek, amelyeket ön kezdett el, de Bunta aratta le a babérokat?

Ilyen a csereháti lakásépítési program. Romániában az elsők voltunk és a legtöbb lakás – egy főre lebontva – Székelyudvarhelyen épült. Azon ANL-s lakások, illetve a szociális lakások, amelyek épülnek vagy épültek, még mind az én kezem nyomát viselik, mert azokat én indítottam el. Újat még nem tettek hozzá.

Vagy ott a városi park: azt 2007-ben mi terveztettük meg, az én időmben pályáztuk meg a környezetvédelmi minisztériumnál, és Korodi Attila RMDSZ-es miniszter visszautasította. Ugyanazt a pályázatot újból benyújtottuk, Nemirschi PSD-s miniszter hagyta jóvá, amikor az RMDSZ nem is volt kormányon. Az más kérdés, hogy Bunta idejében kivitelezték, de az én ötletem, a mi munkánk maradt hátra. Az RMDSZ-nek semmi köze hozzá.

Más városok csak beszélnek az ivóvíz-hálózat fejlesztéséről, Udvarhelyen az utolsó beruházásokat végzi a debreceni illetőségű Aqua Nova Hargita Kft. Az, hogy ma Udvarhelyen vízmű fejlesztés van, az a mi művünk, erre büszke vagyok. Az, hogy nem fejlesztik a derítőállomást, az a mostani városvezetés mulasztása.

A Tábor-negyedi távhőszolgáltatás fejlesztései megtörténtek az én időmben, és azoknak a terveknek a folytatása megy a Bethlen-negyedben, amit még annak idején Iszlai Évával vagy éppen a Total Proiecttel, vagy az Urban Designnal mi közösen végeztünk el. Ugyanazzal a brassói kivitelező partnerrel, amelyiket mi hagytuk hátra.

Elsők voltunk egész Székelyföldön, akik városfejlesztési stratégiát készítettünk 2000-ben. 2008-ban hátrahagytam 110 000 eurót a stratégia felújítására és az integrált városfejlesztési terv elkészítésére, ami a Regionális Operatív Program városközpont rehabiltiációs pályázatának alapfeltétele volt.

Fájlalom, hogy ezt hátrahagytam, ugyanis más városok benyújtották a pályázatot, egyedül Udvarhely nem, bár csak nekünk volt EU-s pénzalapunk az elkészítésre. Azt, hogy Udvarhely meg se pályázta a tízmillió eurós fejlesztési lehetőséget, halálos bűnnek tartom – ez egy olyan lehetőség, ami örökre elment. Ez a kihagyás önmagában elég volna, hogy valaki elégtelent kapjon egy polgármesteri mandátum kapcsán.

Kisebb pályázatokat, mint például a Fogtündért már nem is említem. Emlékeznek azt is mekkora csinnadrattával adták át? Az is a mi időnkben készült.

Itthon_Kozelet/szjeno2209

Miért van akkor mégis, hogy mindezek ellenére a megkérdezett emberektől túlnyomó többségben azt a választ kaptuk, hogy Bunta Leventét tartják jobb gazdának, jobb polgármesternek?

Ezek szubjektív vélemények. Több mint három éve ő a polgármester, és az emberek hat hónapig, egy évig emlékeznek vissza, hogy körülbelül mi volt. Nem hiszem, hogy sokan emlékeznek, amikor átvágtuk a Petőfi utcát a Sziget utcával, pedig sokat jelentett Udvarhely forgalma szempontjából. Ehhez képest oda egy körforgalmat biggyeszteni sokkal kisebb feladat. De látványos.

Gyakorlatilag nem lehet a két periódust sem összehasonlítani. Ma nem kell a földosztással, ingatlanok visszaszolgáltatásával bíbelődni – ahhoz képest most festegetünk, pingálgatunk. Bunta Levente alpolgármesterként egy szeméttelepet hagyott hátra a város bejáratánál, én építtettem egy európai színvonalú hulladéklerakót a Cekend tetőre. Azt is elfelejtjük, hogy Bunta találta ki azt a zseniális megoldást, hogy a Küküllő mellé duvasszák le a szemetet másfél évtizeden keresztül.

Ami az ő tevékenységében „dicséretes", bár erkölcsileg kifogásolható, az az óriási propaganda. Ezt megtanulták: biztos a KISZ-nél, a kommunista pártnál. Ő nem restelli, ha a város pénzén kiadott újság minden oldalán rajta van.

Közpénzen megvette a városi médiapiac nagyon sok szereplőjét: a televíziót, az Udvarhelyi Híradót, a Príma Rádiót, a Star Rádiót. Közpénzekből havi apanázst juttat ezeknek az orgánumoknak: havi 6-7000 lejt fizet az Udvarhelyi Híradónak, 3-4000 lejt a televíziónak és ekörüli összeget a rádióknak – megvette a hallgatásukat.

Az én időmben, ha egy tükröt felállítottunk egy útkereszteződésben, vagy átadtunk három sportlabdát egy iskolának, arról nem tartottunk sajtótájékoztatót – ma erről egy egész újságot írnak. És az egész média erről szól, mert érdemi dolgok nem zajlanak a városban.

Azért tartják őt jobb városvezetőnek, mert a feledékenység és a propaganda vezeti őket?

A kettő együtt. És nem azt az időszakot éljük: gyakorlatilag Bunta Levente ma hátradőlhet, nem tett hozzá sokat a város fejlesztéséhez. A jó dolgokat hagyta, hogy menjenek tovább, elhallgatván, hogy ezt az elődjének köszönhetjük. Ha sportszerű, akkor meghívhatott volna a Mária Valéria épületének vagy a park avatásához, mert „Jenő, ezt még te kezdted el". Vagy mehetnénk együtt a vízműhöz látogatni, mert ez az a befektető, amelyiket annak idején kritizálta, és ki akart nyírni.

Ha önt holnap megválasztanák Székelyudvarhely polgármesterének, mi lenne a legelső dolog, amit megváltoztatna?

A szétrombolt hivatalt visszaállítanám, beleértve a közintézményeket is. Garantálnám az ügyfélbarát ügyintézést a városházán, hogy ne kelljen fél évet vagy egy esztendőt várni egy urbanisztikai bizonylatra vagy építkezési engedélyre, mert nem írják alá. A formai igazolványokat helyben adnánk ki, mint ahogy az én időmben adtuk. Ehhez visszavenném azokat az embereket, akiket kirúgtak onnan, anélkül, hogy bántanám az azóta alkalmazott embereket. Ők nem hibásak.

Visszatérnék a terelőutak kérdésére: erőltetném a terelőút megépítését a Jézus Szíve kápolnától Fenyéd határáig a Cserehát, a Tábor- és a Bethlen-negyed fölött. Ez könnyítené legjobban a város forgalmát. Nemcsak azért, mert az áthaladó forgalom gyakorlatilag nem nyomasztaná a várost, hanem azért is, mert aki Csíkszeredába akar menni a Bethlen-negyedből, nem biztos, hogy a főutat terhelné, és fordítva.

Itthon_Kozelet/szjeno2209

Ami talán a legfontosabb, megnézném, hogy mit tudok csinálni a munkahely-teremtés kapcsán és az emberek szociális kiszolgáltatottságának ügyében. Megnézném, hogy tudok segíteni a nyugdíjasokon, a sokgyerekes, kispénzű családokon, vagy éppen hol tudnék valamelyik szomszédos településsel közösen ipari parkot létrehozni, melyik az a gazdasági kör, amelyikkel közösen egy ilyen fejlesztésbe kezdenék, amellyel kapcsolatosan reális reményeink volnánk a további munkahelyek teremtésére.

A másik dolog a távfűtés: készítenék egy reális számítást, hogy az emberek a megvont szubvenciók mellett mit tudnak csinálni télen, és felkészülnék arra, hogy ezeket az embereket átsegítsem ezen a nehéz szezonon. Van még körülbelül kétezer család, akik rajta vannak a távhő rendszeren – velük valamit kezdeni kellene. Ha megvonja tőlük a szubvenciót a sikeres RMDSZ-PDL kormány, akkor erre valamilyen helyi receptet adni kellene.

És nem utolső sorban: megállitanám a varos általános rendezési tervének mostani változatát. Eleve rossz, nem szolgál egyébre, mint egy-ket ingatlanügynök meggazdagodását segíti. Nem lehet csak azért kiterjeszteni a város belterületét, hogy dombokra lehessen építkezni, aztán infrastruktúrálisan óriási terhet róni a város nyakába. Ezt mindenképpen megtenném, még akkor is, ha a jelenlegi polgármesternek új albérletbe kellene is költöznie.

És most nincs lehetőség ezeket a számításokat véghezvinni és segítő kezet nyújtani?

Most, hogy onnan gyakorlatilag elzavartak bennünket, semmilyen adatot nem adnak át, a számok ismeretének hiányában csak elviekben lehet megoldásokat körvonalazni. Konkrétan számokkal alátámasztani akkor lehet, ha ezeknek az ember a birtokába jut.

Eldöntötte már, hogy indul-e jövőre Székelyudvarhely polgármesteri székéért?

Nem döntöttem el, sokmindentől függ: a választójogi törvények alakulásától, attól, hogy sikerül-e az erdélyi magyar rendszerváltás ügyében együttműködést kialakítani az EMNP-vel és az SZNT-vel. Azt tudom, hogy a Magyar Polgári Pártnak mi a dolga, és hogy ezen belül nekem komoly feladataim vannak.

Azt gondolom, hogy az erdélyi magyar rendszerváltás mindenek feletti szükségesség, mert oda kerülünk, hogy több mint húsz évvel a rendszerváltás után az emberek fejében nincs rend, és ugyanazoknak a posztkommunistáknak a hatalmát kell eltűrnünk, akiket '90-ben le akartunk váltani. Ha még további 15-20 év eltelik, el is fogjuk felejteni, kik voltak a kommunisták és azoknak a gyerekei, és a mocsok újratermelődvén, úgy elfoglalják majd a közélet valamennyi területét, hogy esélye se lesz a rendszerváltásnak.

Ez akár Udvarhelyre is igaz. Ma, amikor egy kisebbség nem a nemzeti és keresztény értékrend mentén szerveződik és építi a jövőjét, akkor gyakorlatilag esélytelen a mai globális kihívásokkal szembenéznie. A román nacionalizmus és a globalizmus által terjesztett internacionalizmus szorításában vagyunk: ezen belül nekünk gyökeret kellene verni. Ezt nem lehet másként, mint a nemzeti és keresztény örökségünkre alapozva. Rendszerváltásra van szükség Udvarhelyen is.

Itthon_Kozelet/szjeno2209

Kit tart ön most a legalkalmasabbnak Udvarhely következő polgármesterének?

Az biztos, hogy Buntát nem. Minden rossz tulajdonság bennevan, ami egy vezetőnek nem jó: buta, bizalmatlan és „bőcs", tehát öntelt. Ez egy olyan egyveleg, ami alkalmatlanná teszi őt, hogy közéleti szerepet töltsön be.

És ha nem Bunta, akkor ki?

Bárki más, csak ő ne. Úgy csinál, mintha elfelejtettük volna, hogy ki volt. A gimnáziumban nem lehet úgy beszédet mondani 2011-ben, hogy azt mondja, „ezelőtt harminc évvel, amikor az első díszbeszédemet tartottam ezen a placcon". Ez jól hangzik, de a régi osztálytársak nem felejtették el, hogy azért, mert KISZ titkár volt, az osztály utolsó tanulója. Ez az a butaság, amit csak ő tud, ezt más nem tudja megcsinálni.

Aki akkor KISZ titkár volt, az ma nem jó városvezetőnek. Valahol húzódjon meg, de ne lásson el közéleti szerepet, mert rosszul néz ki. Ameddig ezek tolakodnak, lehet, hogy mások nem férünk oda, és az a sorsunk, hogy húsz évvel a román rendszerváltás után magyar rendszerváltást kell sürgetni.

Egyébként van egy-két név a tarsolyomban. Még nem tudok előrukkolni vele, mert nem erősítették meg, hogy akarják-e vállalni. Olyan ember van, aki jó polgármester lenne. 2008-ban Péter Péterrel sokat beszélgettünk, kértem nagyon, hogy vállalja. Lehet, hogy az ismertsége miatt befutó tudott volna lenni.

Buntáról azt hittük, hogy a megyei tanácstól jön haza, ért a közigazgatáshoz. Kiderült, hogy ott se csinált semmit, mint ahogy itt sem, csak szerencsés mandátuma van, mert utánam következik. Utána ismét nehéz lesz, mert ő nem hagy hátra semmit. Azt nem kell fölavatni, amit ő hagyott hátra.

Fotó: Kakasy Botond



48 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat
avatar
beni74
2011-09-22 15:27:18
Bunta anyi mocsok ságot nem követet el mint jenöke :!:
avatar
Laces
2011-09-22 15:48:42
Az a megoldas,h a masikat mocskoljuk? eleg bena megoldas :P
avatar
szombatfalvi oregur
2011-09-22 15:55:32
Ugy látom elkezdődött a választási kampány. És én mint választópolgár mindent meg fogok tenni, hogy szasz jeno tobbé soha ne legyen Székelyudvarhely polgármestere. Igen jenonek egy nagy megvalositasa van 12 ev alatt a varos egyik leggazdagabb lakoja lett. Más semmi. B)
avatar
acsaba
2011-09-22 16:07:33

http://www.youtube.com/watch?v=f9tE9hjJ-f4
avatar
nyuszi
2011-09-22 16:33:18
"az osztály utolsó tanulója."
ez megérne egy rágalmazási pert, matrikolával lehet bizonyítani hogy nem így volt. Sok régi osztálytárs lakik a városban, ők is tudják, tanúsíthatják hogy ez nem igaz.
Az egyéb "bezzeg az én időmben" szöveget nem szeretném kritizálni, azt is mindenki tudja hogy nem igy volt, ahogy most előadja.
avatar
Soós Róbert
2011-09-22 16:38:40
re:
Hadd el Nyuszi. Hát pont Jenő mondta valahol a közepén, hogy az emberek hat hónapig, egy évig emlékeznek vissza. És ugye ő sem egy isten, úgyhogy ez rá is érvényes. A memóriában meg pont az a vagány, hogy idővel megszépíti a dolgokat. Egyébként 18 éves korunkig mind öngyilkosok lennénk. Mondjuk akkor egyből megoldódna a nyugdíjbiztosítás kérdése :)
avatar
nyuszi
2011-09-22 17:02:57
"A memóriában meg pont az a vagány, hogy idővel megszépíti a dolgokat. "
Ahhoz mennyi idő kell hogy egy alacsony, elhízott,nagyképű pasiból csak egy kedves, udvarias emberre emlékezzem?
avatar
Soós Róbert
2011-09-22 16:59:46
re:
Hát lehet, ahhoz újjá kellene születned. Vagy kétszer :)

avatar
nyuszi
"A memóriában meg pont az a vagány, hogy idővel megszépíti a dolgokat. "
Ahoz mennyi idő kell hogy egy alacsony, elhízott,nagyképű pasiból csak egy kedves, udvarias emberre emlékezzem?
avatar
hahaha
2011-09-22 17:08:40
Jolvan Uh,ro. Ennyi volt, ahogy latom. Az elejen fuggetlenek voltatok, de idorol idore latszik, h huztok az MPP fele. Eleg szomoru. Es egy ilyen ocsmany cikket lehozni. Szegyen. Es az a baj, h ezt ki is rakjatok. Meg a masik, h milyen ujsagiro az aki nem vallalja a nevet. Szasza?? Ejsze ennyire fel, h nem meri a teljes nevet valallni? Jeno , mennyit fizetett ezert a mely interjuert kedves Uh.ro?
:whistle:
avatar
hahaha
2011-09-22 17:10:21
Es ekkora nagykepu f@szt mint Jeno ritkan hord hatan a Fold :) De sajnos elhordja...Eloskodo allat kategoriaba tartozik :P
avatar
Soós Róbert
2011-09-22 17:13:15
re:
Hétfőn még az RMDSZ-nek adtuk el a lelkünket, csütörtökön az MPP-nek, és mi lesz itt jövő hétfőn :)

Nem kell folyton Ufó-t kiáltani kedves Hahaha.
avatar
nyuszi
2011-09-22 17:15:43
re:
az újságíró ott a fotón Jenőkével, és mindenki Szaszának szólítja, tehát nem álnév.
avatar
szasza
2011-09-22 17:18:12
re: hahaha
Kedves hahaha.

Semmi gond nincs a nevem vállalásával, születésem óta Szász Attilának hívnak, de hadd tartsam meg a jogot, hogy úgy írjam alá az anyagaimat, ahogy akarom. Egyébként nem túl ördöngös dolog az impresszumból kinyomozni, hogy hívnak.

A cikk meg nem a mi szavainkat, hanem az interjúalanyét tartalmazza. Ha más szemszög is érdekel, nem kell néhány napnál régebbre menni.
avatar
csuri
2011-09-22 19:17:38
O hogy tudjatok v erni a beleteket. 250 meter aszfaltozas utan utcabalt rendeznek, Buktaval az elen. ezert vagytok ugy oda??? Korondon a nyaron tobbet tetek mint, Bukta ur 3 ev alatt. Sok semmi!!!!!!!!!
avatar
gondolkodo
2011-09-22 20:17:37
Hát tény, hogy néhol erős megfogalmazások vannak a cikkben, de ha az ember egy cseppet eltekint, a két féltől, majd végigpőrgeti az időt 1996-tól napjainkig, esetleg utána is jár a dolgoknak, akkor arra a következtetésre juthat, hogy a fenti cikkben olvasott adatok reálisak és megvan, hogy melyik időszakban fejlődött a legjobban a város. Ezen elemzés után ha visszatérünk a két fél kilétére, akkor szembetünik azthiszem minden értelmes, ép ésszel gondolkodó embernek,hogy Kinek mit köszönhet meg a város, és ki kellene legyen az új polgármester!!!

avatar
koli67
2011-09-22 20:22:43
valoság
igen. megkezdődőtt a választási kampány,,,,kiváncsi vagyok. mikor kerűl teritékre ujra acsereháti űgy.mert azzal lehet...lehetett, választást nyerni :)
avatar
hahaha
2011-09-22 20:30:29
Mondjuk az sem gyenge, h a szavazast azon nyomban leallitottak mihelyt Jenoke atvette a vezetest :) Ugye milyen veletlen?:)
avatar
szasza
2011-09-22 20:37:32
re:
Igen, az. Ne láss konspirációt, ahol nincs. A szavazógépet ma cseréltük volna, eredménytől függetlenül.

Igazság szerint nem is néztük az eredményt zárás előtt.

avatar
hahaha
Mondjuk az sem gyenge, h a szavazast azon nyomban leallitottak mihelyt Jenoke atvette a vezetest :) Ugye milyen veletlen?:)
avatar
stevenfky
2011-09-22 21:15:27
Le a kalappal, hogy a híradó ezt a cikket lehozta és hagyta megszólalni a másik oldalt!
A közvéleménykutatás... , a hozzászólások....senki nem szereti Jenõt...legalábbis a média szerint mert a választópolgárok szerint még újra is volt választva, akárcsak az anyaországban Viktor.
Indul/nem indul...abban is igaza van, hogy barki jöhet csak ne Bunta, kibõvítve saját véleménnyel: Bárki jöhet csak ne RMDSZ!
avatar
pek
2011-09-22 21:17:53
És Szász Jenő vagyona mennyit gyarapodott ama 12 év alatt? Ez a kérdés hiányzik az interjúból!
avatar
taylor
2011-09-22 21:25:55
Bunta és Jenő szerintem ikertestvérek
avatar
Soós Róbert
2011-09-22 21:33:58
re:
Valóban le a kalappal. Csak ezt nem a Híradó hozta le, hanem az udvarhelyi hírportál. A Híradót a szekelyhon.ro honlapon kell keresni, nem itt. Ez az uh.ro. És a buli csak most kezdődik el :)

avatar
stevenfky
Le a kalappal, hogy a híradó ezt a cikket lehozta és hagyta megszólalni a másik oldalt!
avatar
hofika
2011-09-22 21:33:20
,,Szász Jenő: Bunta bizalmatlan és 'bőcs',,
Bagoly mondja a verébnek hogy nagy fülű :woohoo: :D :D
avatar
Csedo
2011-09-22 21:49:21
re:
avatar
taylor
Bunta és Jenő szerintem ikertestvérek

jaja, ugy hasonlitanak egymashoz, mint ket tojas a gazorahoz.
avatar
trabant
2011-09-22 22:45:37
re: re:
[quote=Soos Róbert]Valóban le a kalappal. Csak ezt nem a Híradó hozta le, hanem az udvarhelyi hírportál. A Híradót a szekelyhon.ro honlapon kell keresni, nem itt. Ez az uh.ro. És a buli csak most kezdődik el :)


Kezdesz nagyon unalmas lenni jóember!
avatar
Fokukac
2011-09-22 23:05:54
Gyuszi for President! :)

avatar
manci pacio
2011-09-23 00:23:10
Fejtörő
"Romániában az elsők voltunk és a legtöbb lakás – egy főre lebontva – Székelyudvarhelyen épült. "

De durva, és ki volt az az egy illető, akinek a fejére lebontották (vagy /majd felépítették?) a legtöbb lakást Romániában? Rekordok könyvébe illő képzavar. Interjúalanyt ennyire diszkreditálni még akkor sem illik, ha az illető Polgár Jenő, a mester.

Az ékezeteket is ő felejtette ki?
Még csak a közepénél tartok... Eddig ez tetszett a legjobban. Csak így tovább.

avatar
Soós Róbert
2011-09-23 07:31:47
re: re: re:
Jaj Trabant, kigázoltad a maradék lelkemet. ;)

avatar
trabant
Kezdesz nagyon unalmas lenni jóember!
avatar
möjszömbágpulá
2011-09-23 08:27:38
szeretnék én is pógármester lenni, szavazzatok rám. Minden fasza lesz. Ingyen lakások, minden kereszteződésbe körforgalom, terelőút bikafalvától szelterszig. Ingyenes könyvtár, elmondod mi kell, a könyvtráos beszkenneli és emaiben küldi. Ingyen naptej és strandbelépő a csajoknak. Ingyen sör a sörfesztiválon akik 1000x hangosan éltetnek. Több valamit kevesebb semmit is meg tudok ígérni. Max. nem sikerül. naés én vagyok a pógármester Tisztlellek. Használom a polickocsit magáncélra Tisztellek. Van sok számla sok ádeverinca...
érü-tüttü.


buli 24/7 én mondom. élvezném.

Mondom. Pokármester akarok lenni.
Kifizetem mindenki adósságát. Felhasogatom az egyedülálló öregek tüzifáját saját kezűleg.
Elmegyek pityókaszedni mindenkinek.
Kell ennél több? Van nálam jobb paulgármester?

Majdnem elfelejtettem GHHHEEEEECCAAAUUU!
megígérni az örök életet és a teljes megvilágosodást ráadásul még ezen a Földön.

Na így teljes a repertoár.
(nem a polgármester fogja megoldani egyikünk életét se)
avatar
bugzsi
2011-09-23 08:28:05
Jenoke annak idejen ugy nyert valasztast,hogy azt mondta meg van a penz a Cserehati epulet visszavasarlasara.No meg azt,hogy megoldja a varosvegi szemetlerako helyzetet.Ha maradt volna polgarmester,allitatott volna maganak szobrot,hogy majd oda jarjunk zarandokolni,es halat adni,hogy ilyen polgarmestert adott az Eg.
avatar
Milan Yorgi
2011-09-23 10:02:07
En mar varom a "contra"-t ! :lol:

Polgarmesterseg= meg gazdagodas!Elobb, vagy kicsit utobb :) ..kozbe azert ezt-azt ugye kell tenni!

Menjunk vissza az idoben! Nezzuk meg mind ket polgarmestert ,mielott meg nem volt polgarmester :cheer:
Jo tudom , hgy ezelott is uzletemberek voltak :)
.. a penznek ordoge van,Voila! :P
avatar
Isty
2011-09-23 11:44:06
Eloszor is: Kedves Szasza.

Ki ez a jenoke hogy interjut kell vele csinalni? Egy nagy senki es mindenki levegonek kellene mar nezze, mert leszerepelt (nem csinalt semmit, lopott es legtobbszor csak a sajat erdekeit es a partjaet nezte). Aki ertelmesen a varos fejlodeseert kampanyol es torodik is vele, annak melloznie kell ezt a lenyt.

Masodszor.
Ha jegyet adnek jenoke es bunta mandatumara:
jenoke : 2-es
bunta : 5-os

Szivesebben latnek en mast a polgarmesteri szekben kettejukon kivul, de hogy inkabb lopos jenoke (vagy pereputtya, mert jenoke iranyit ugy is hatulrol) visszakeruljon inkabb buntara szavazok. Nem csak en hanem csaladom, ismeroseim mind. Ha jenoke es bandaja visszakerul akkor nekunk annyi, kezdodik a nemtorodomseg es a nagy lopasok ideje ujra...utcara vonulas lesz az biztos.
avatar
Isty
2011-09-23 11:44:54
Jenoke a tulzott kapzsisaga miatt csuszott el nagyon...
avatar
szombatfalvi oregur
2011-09-23 11:49:16
Újraolvastam a cikket.

És az a tanulság, hogy ez a jeno kicsi, kövér, és betegesen frusztrált.

Várom a polgármester válaszát.
avatar
ijano
2011-09-23 14:53:04
Ne feledjétek el azt,anno amikor Borboly a megyei tanács élére került,hogy mit mondott a médiának! Azt hogy Bunta 10 millió új lej hiánnyal hagyta a megyei kasszát!Hova is lett az a pénz?Akkor ez hogy is van?RMDSZ kontra RMDSZ?Egyszerű!Butával azaz Buntával nehéz zöld ágra vergődni,nehéz ember!És nézzétek meg azt hogy Borboly tett is előrelépést Hargita megye szempontjából!Na csak továbbra is nyaljátok Bunta seggét!
avatar
potilulu
2011-09-23 15:08:38
Mindenki azt szajkózza, hogy ennyit lopott és annyit lopott. De nem gondolsz bele, hogy egy polgármesternek nem kell lopnia ahhoz, hogy meggazdagodjon. Elég neki az információ ami a birtokába jut. Az aranyat ér és szerintem nem büntetendő, ha tudomása van valakinek arról, hogy egy x befektetőnek egy y terület egy év múlva nélkülözhetetlen lesz a cége felállításához.
Én egyiket sem dícsérem és nincs olyan, hogy két rossz közül kell választani. Vannak és lesznek más jelöltek. Ez csak rajtunk múlik. De az biztos, hogy amíg Bunta a székben van addig se a lakásmaffia nem fog felszámolódni se az alvilági élet.
Az pedig biztos, hogy ha valaki tényleg obiektíven nézi a dolgokat akkor rájön, hogy Szász tett valamit a városért. Voltak baklövései de ez nem egy tömbházfelelősi állás.

avatar
miszlik
2011-09-23 19:40:40
Jenő, te vagy a király!
avatar
szemes
2011-09-24 10:47:35
Elég a hazudozásból
Elég a megosztó politikát folytató helyi politikusokból. Mindamellett, hogy a város fejlődését elősegítő elképzeléseik is vérszegények, még egymást is marják közpénzen. Ideje lenne már egy új arcot, egy friss elképzelést látni.
avatar
bbalintl
2011-09-24 14:31:04
Miben is lett első 2008 ra Udvarhely? A polgármester és barátai vagyonosodásába, vagy a közvagyon elherdálása és lopásába?
Ebben áll a nagy siker? Na és kinek is adták vissza az elkobzott területeket? Sikeresen saját számlájukra utalták az árvízsegélynek szánt pénzeket? Az embernek elmegy a kedve az első pár sor után a továbbolvasástól, annyi a hazugság benne...
avatar
bbalintl
2011-09-24 14:39:18
re:
Te olyan sötét vagy mint a vakond belső zsebe... Hogy hogy hová lett a pénz? Te vak vagy? A megyébe annyi utat, ivóvízhálózatot és egyéb infrastruktúrát senki nem épített ki se előtte se utána... Borboly még annyira se volt képes, hogy pl a vízátereszeket megcsinálja az Oklánd-Szentlélek útvonalon amit Bunta leaszfaltoztatott...
avatar
ijano
Ne feledjétek el azt,anno amikor Borboly a megyei tanács élére került,hogy mit mondott a médiának! Azt hogy Bunta 10 millió új lej hiánnyal hagyta a megyei kasszát!Hova is lett az a pénz?Akkor ez hogy is van?RMDSZ kontra RMDSZ?Egyszerű!Butával azaz Buntával nehéz zöld ágra vergődni,nehéz ember!És nézzétek meg azt hogy Borboly tett is előrelépést Hargita megye szempontjából!Na csak továbbra is nyaljátok Bunta seggét!
avatar
bbalintl
2011-09-24 14:44:36
re:
Most, hogy így mondod, mindenkinek eszébe jutott, hogy a polgármester hatásköre a lakásmaffia felszámolása, erre adott ezközök: Rendörség,... várjcsak, a rendörség nemis a polgármester irányítja és a hatáskörébe se tartozik semmi ilyensmi te IQ harcos...
avatar
potilulu
Mindenki azt szajkózza, hogy ennyit lopott és annyit lopott. De nem gondolsz bele, hogy egy polgármesternek nem kell lopnia ahhoz, hogy meggazdagodjon. Elég neki az információ ami a birtokába jut. Az aranyat ér és szerintem nem büntetendő, ha tudomása van valakinek arról, hogy egy x befektetőnek egy y terület egy év múlva nélkülözhetetlen lesz a cége felállításához.
Én egyiket sem dícsérem és nincs olyan, hogy két rossz közül kell választani. Vannak és lesznek más jelöltek. Ez csak rajtunk múlik. De az biztos, hogy amíg Bunta a székben van addig se a lakásmaffia nem fog felszámolódni se az alvilági élet.
avatar
bbalintl
2011-09-24 14:53:29
re:
Ez egy logikus gondolatmentén felépülő, megfelelő érvekkel és bizonyítékokkal alátámasztott hozzászólás amely tükrözi, hogy a szerkesztője magas inteligenciaszinttel rendelkezik, valamint jólinformált. Vagy csak nekem tűnik úgy, hogy mindez hiányzik a hozzászolásból?
avatar
csuri
O hogy tudjatok v erni a beleteket. 250 meter aszfaltozas utan utcabalt rendeznek, Buktaval az elen. ezert vagytok ugy oda??? Korondon a nyaron tobbet tetek mint, Bukta ur 3 ev alatt. Sok semmi!!!!!!!!!
avatar
potilulu
2011-09-24 16:57:12
re: re:
Először is megkérlek, hagyd a személyeskedést amíg nem ismersz engem. Mi tartozik a hatáskörébe? Hát az mindenképp, hogy egy élhető várost teremtsen. Amikor már nem lehet számítani a rendőrségre a fentebb említett ügyekben akkor igenis a polgármester beavatkozására kellene számítani Megteheti-e? Csíkszeredában Csibit Ráduly Róbert buktatta le. Tehát ha akarná akkor megtudná szüntetni.
avatar
bbalintl
2011-09-25 16:48:54
re: re: re:
Azzal az állításoddal, hogy teljes mértékben Ráduj Róbert buktatta le és hogy neki köszönhető, hogy csibit leültették, nem értek egyet, valamint továbbra is fenttartom ama véleményem, hogy nem a Polgármester hatásköre az ilyensmi, amíg nem adottak a kezébe olyan ezközök, amelyekkel megoldhatná ezt a problémát. Valamint azon állításod amely szerin obiektív szemszögből nézve, Szász többet tett a városért, megalapozatlannak, nem megfelelően alátámasztottnak, valamint szubiektív véleménynek tartom.
avatar
potilulu
Először is megkérlek, hagyd a személyeskedést amíg nem ismersz engem. Mi tartozik a hatáskörébe? Hát az mindenképp, hogy egy élhető várost teremtsen. Amikor már nem lehet számítani a rendőrségre a fentebb említett ügyekben akkor igenis a polgármester beavatkozására kellene számítani Megteheti-e? Csíkszeredában Csibit Ráduly Róbert buktatta le. Tehát ha akarná akkor megtudná szüntetni.
avatar
urfi
2011-09-25 19:42:16
Már nagyon sokszor megírtam itt-ott utána lehet nézni kuruc.info,hunhir.info,iveszprem.hu magyar nemzet stb.:Szász Jenő Székelyudvarhely legnagyobb tolvaja,a hazugság,uszítás.félre tájékoztatás nemzetközi nagymestere.Illegális licit,árvíz segély eltulajdonítása,hogy csak párat soroljak fel áldozatos vezetői tevékenységéről.Én aki nem itt élek ha ennyit tudok róla akkor gondolom az udvarhelyiek jobban ismerik e szélhámos jellemét.Szebb jövőt nélküle.
avatar
tipitipty
2011-09-26 11:41:06
re:
avatar
beni74
Bunta anyi mocsok ságot nem követet el mint jenöke :!:

Jaj neked magyar nyelv, jaj neked emberiség, hogy ilyenek megszólalhatnak!
avatar
tipitipty
2011-09-26 12:29:38
Fontos, hogy ne csak 6 hónapra emlékezzünk vissza, mint ahogy ez nincs így - de ne felejtsük sem a jót, sem a rosszat. Sárdobálni - rossz stratégia! Ez a Buntaféle Mondeo-s magatartás - abban az időben Szász Jenő bölcsebb volt. Igaz, ma már valószínűleg muszáj sár-dobálnia. Ez is mutatja, hogy hátrább kellene lépnie és jótékonykodnia, akár a Vén Komcsi. Azokat pedig, akik ténylegesen fel tudnak lépni a múltrendszer kísértetei ellen nyíltan nem pártfogolni, hogy ne árnyékolja be őket.. és így tovább!
avatar
mihalyko29
2012-01-12 18:19:51
MPP -hajra !! :P

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."