Taxis becsület és a három kiló pityóka

Az el nem indított taxióra kivel szemben szemétség? Az utassal, aki elfogadja a blattra mondott összeget vagy a sofőrrel, ha fizetés nélkül távozunk?

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
angrygraffitti

Sok hűhó semmiért... De mi a tanulság?

Maradt a régi alkotmány, de valami mégis...
Képernyőfotó

Igenre buzdított a polgármesteri hivatal, majd nem

Rövid idő alatt meggondolta magát a polgármesteri...
1990 januárjában Udvarhelyen még tömegek vonultak utcára a magyar oktatásért. fotó: Balázs Ferenc

Teljes a káosz a MOGYE tájékán, de még van remény

Megpróbáltuk összefoglalni, hogy mi minden történt a...

taxi2109
taxi2109
szerkesztoÍRTA: KAKASY BOTOND
2011. szeptember 21., 15:02
29 hozzászólás. 

Ritkán taxizok, így nem mondhatom, hogy jártas vagyok az árakban, illetve Udvarhely területén még kapásból sem tudom a különböző távolságok tarifáját. Nem is érdekel.

taxi2109

Viszont vannak taxisok, akik kikövetelik, hogy tisztába legyek, ha nem akarom, hogy a pénztárcám bánja a fuvart. Nemrég úgy hozta a helyzet, hogy igénybe vettem az egyik helyi taxitársaság szolgáltatását. Nem volt nagy a fuvarozandó táv, mindössze a Lejtő utca sarkától a Templom utcába kellett kiérjek.

Telefonon hívtam, felvett, félúton vettem észre, hogy nem indította el az órát. Most akkor mi van? Mennyi is lesz az annyi? Kíváncsian vártam a végét. Megérkezünk, majd közli a sofőr, hogy öt lej.

Fizetés közben érdekes párbeszéd hangzik el:

- Mennyi most a szállítás kilométere?
- Ennyi.
- Mennyi?
- Há' ez ennyibe kerül, öt lej.
- Rendben, de nem kellene órát kapcsolni?
- Akkor is ennyi.
- Ezt is értem, de kilométere mennyibe kerül?
- Két lej. Csak az két lej, hogy elindítom az órát..., plusz kilométere megint két lej, de ez így is ennyi lesz.
- Aham... akkor miért nem indítja az órát?
- Indíthatom, de akkor is ennyibe jön ki, ez alatt nem fuvarozunk.
- Akkor legközelebb indítsuk! – kijelentéssel válunk el békésen.

 

Három kiló pityóka ára

Nem kell nagy matekosnak lenni, hogy kiszámoljuk a két lejes alapdíj mellett másfél kilométer utazásra való pénzünk maradna az öt lejből. Egy egyszerű méréssel leellenőrizve a Google pedometer-ével kijön, hogy a taxissal megtett távunk 0,75 km körül van.

Igazából nem a pluszba kifizetett három kiló pityóka ára fáj, vagy az, hogy oda vissza utat fizettem, hanem a hozzáállás. Örökösen a változásról beszélünk, és azt fújjuk, hogy bezzeg nyugaton, de hogy legyen változás, ha mi sem akarunk változni.

Nem az egy lej ötven baniról van szó. Ezt az ember amúgy is ráhagyja, főleg ha kis távon utazik. Ha meg nagyon, akkor azért. De miért kell egy egyszerű taxizásnál is arra figyeljek, hogy ne verjenek át?

taxi2109

Tudom. A rendszer, az állam, mind-mind hibás, csak mi nem. Mert ha számlát ad, akkor azzal el kell számoljon, adózzon, stb. és az már neki nem jó és nem jövedelmező. Ezt elhiszem, még meg is értem egy bizonyos szintig, de nem érzem, hogy ez az utas problémája kell legyen.

Optimista vagyok, bízom abban, hogy egyszer majd úgy fizetek, hogy előtte a számlát nyújtják és a visszajárót sem kell megszámoljam, csak kivegyem a jattot belőle és odaadjam. Mert tudom, hogy szolgáltatást vettem és kaptam, nem átverést.



29 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat
avatar
biztositok
2011-09-21 17:13:07
pityoka
reszben igazad van... de lehet maskepp is szamolni...hat maskor vedd meg elobb a 3 kilo pityokat es mielott 700 meterert taxit hivnal sussel meg 3 darabot es akkor le tudod setalni...amugy a gogle keresoben keresd azt is ki hogy a kozpontbol kellet induljon... es oda is kellet visszaterjen...na mindez 10 literes fogyasztassal(varoskozt)... ha orat kapcsol kijott volna 3.50 ron ebbol vond ki az uzemanyagot, adot, kocsikopast, stb.szerinted mennyi maradna igy neki? szamold ki ezt is koszi...jah meg tudod mennyire unalmas magyarazkodni az ilyen kreteneknek 1 lejert??jah amugy gondolom csiki vagy valami ostermelo szulotje hogy pityokaban mered a dolgokat))))) maradjunk annyiban hogy mindenkinek igaza van csak szerre
avatar
Szatee
2011-09-21 17:51:40
Mekkora hír!
Na apám mekkora hír. A drága Kakassy szerkesztő úr egy évben egyszer taxizott 700 m-t 5 lejért és mekkora dolog, hogy nem kapott rá nyugtát. Merthogy csak 3,5 lej lett volna az egész fuvar.
Fiúk nincsenek hírek a városban, hogy ilyenekkel töltitek az oldalt? :angry:

Igazad van, hogy valóban ez a rendje és módja a dolgoknak, de itt nincsenek akkora távok, hogy ne lehessen megsaccolni a fuvar árát. Nem a dupláját kérte a fuvarnak, hanem felkerekített mert rövid volt a távolság. De ha már ennyire bizalmatlan vagy a taxisok iránt akkor utazz busszal, az csak 3 kg pityóka árába kerül és még meg is marad 7 kg pityóka ára... ;)

PS: Ha nincs aprója a taxisnak visszaadhat neked három szem rágót? Az üzletben is így szokás :lol:
avatar
watson
2011-09-21 18:06:17
re: Mekkora hír!
Szóval szerinted teljesen normális, hogy egy megvásárolt szolgáltatásért nem adnak nyugtát, ezáltal törvényt szegnek? Persze, hunyjunk szemet fölötte, nem nagy dolog... És akkor mikortól számít? Meddig nem nagy dolog a törvényetelenség?

avatar
Szatee
Na apám mekkora hír. A drága Kakassy szerkesztő úr egy évben egyszer taxizott 700 m-t 5 lejért és mekkora dolog, hogy nem kapott rá nyugtát. Merthogy csak 3,5 lej lett volna az egész fuvar.
Fiúk nincsenek hírek a városban, hogy ilyenekkel töltitek az oldalt? :angry:

Igazad van, hogy valóban ez a rendje és módja a dolgoknak, de itt nincsenek akkora távok, hogy ne lehessen megsaccolni a fuvar árát. Nem a dupláját kérte a fuvarnak, hanem felkerekített mert rövid volt a távolság. De ha már ennyire bizalmatlan vagy a taxisok iránt akkor utazz busszal, az csak 3 kg pityóka árába kerül és még meg is marad 7 kg pityóka ára... ;)

PS: Ha nincs aprója a taxisnak visszaadhat neked három szem rágót? Az üzletben is így szokás :lol:
avatar
boti
2011-09-21 18:41:04
re: re: Mekkora hír!
avatar
Szatee

Igazad van, hogy valóban ez a rendje és módja a dolgoknak,...


Jól mondod ennyi a lényeg. Indítsa el az órát és kész, utána majd az utas kerekíti felfele az összeget.

avatar
Szatee
De ha már ennyire bizalmatlan vagy a taxisok iránt akkor...


A bizalmatlanságom abból fakadt, hogy amikor az árakról érdeklődtem , a válasz a cikkben olvasható volt. Bizalmatlan lettem. ;)

avatar
Lakatos
2011-09-21 20:13:32
re: Mekkora hír!
Hir ? Ez nem hir, hanem rosz tapasztalat es kozze van teve, mint ahogy a te pofazasod is. Ugye milyen kiraly az online media ? :)
avatar
batyo
2011-09-21 21:02:54
re: Mekkora hír!
avatar
Szatee
Igazad van, hogy valóban ez a rendje és módja a dolgoknak, de itt nincsenek akkora távok, hogy ne lehessen megsaccolni a fuvar árát.


Hát jól megsaccolta mondhatom, csupán 43%-al kért többet a hivatalos árnál...
avatar
Szatee
2011-09-21 22:52:12
Ennyi
Lehet osztani ezt reggeltől estig, mert ahogy az első hozzászóló is mondta, szerre mindenkinek igaza van...

Csak egy érdekesség:
A taxi alap- és fuvardíja 2008 óta változatlan. (emelni nem lehet az így is alacsony fuvarszám miatt).

Mondjon nekem valaki még egy olyan szolgáltatást amelynek az ára 3 éve változatlan...
avatar
Lakatos
2011-09-21 23:09:02
re: Ennyi
Piacgazdasag van, fell ke venni a ritmust.
Sha nem megy szakmat kell valtani.
avatar
kszl
2011-09-22 07:34:01
A központi taxiállomástól a bethlennegyedi volt taxi állomásig, van 5-6 lej szokott lenni.
avatar
szekelyNS
2011-09-22 07:58:27
Mi a helyzet botika? Csaknem a WC-re siettél? :)) Látod, bizonyítod hogy semmit nem érsz.
avatar
szocske
2011-09-22 08:39:30
re: pityoka

Szerinted akkor azert van annyi taxis a varosban mert veszteseges a taxizas?
ha mindent levonunk nem marad semmi? akkor ezek az emberek, akik egesz napokat toltenek ujsagolvasassal es semmittevessel, akkor szerinted mind eszetlenek, hisz nem tudjak kiszamolni, hogy amit csinalnak az tobbet visz mind hoz? vagy mindenki az olyan zoldfuluekre var mind a cikk iroja, h profitot termeljen? a taxisnak kotelessege elmondani a tarifot, velemenyem szerint.
avatar
Soós Róbert
2011-09-22 08:49:49
re:
avatar
szekelyNS
Mi a helyzet botika? Csaknem a WC-re siettél? :)) Látod, bizonyítod hogy semmit nem érsz.


Jaj, de viccesek lettünk nagy hírtelen.

Hadd el Boti, nem kell neked mindenképp szimpatikusnak lenned. Az is jó, ha utálnak. A lényeg, hogy ne legyél fölösleges :)
avatar
taylor
2011-09-22 08:53:31
A baromarcú taxisok vezetési stílusa is megérne egy cikket. Pl. vészjelzővel állnak az útkereszteződés közepén stb.Nekik dedikálom a következő számot: TÜK VAGYTOK PARASZTOK, TÜK VAGYTOK PARASZTOK pám-pám
avatar
Soós Róbert
2011-09-22 08:56:43
Én az elején simán nem fizettem ki azokat a fuvarokat, amikor nem indították el az órát. Jobb helyeken – pl. Bukarestben - a taxi belsejében van egy cetli, amin írja, hogy amennyiben a sofőr nem indítja el az órát, annyiban tekintsük a fuvart a cég ajándékának, és ha a taxis hisztizik, akkor hívjuk a cetlin látható telefonszámot. Az elején cseppet morogtak, de azóta egyből eszükbe jut, hogy van egy óra a kocsijukban, amint beültem a taxiba.

Udvarhelyen amúgy is kétszer annyi a kilométer ára, mint Bukarestben, ami ok, mert kicsik a távolságok. De hadd döntsem el én, hogy akarok-e borravalót hagyni a taxisnak, amit amúgy is mindig hagyok. Csak nem mindegy, hogy az az én ajándékoztam neki, vagy az ő sumákolta ki a zsebemből.
avatar
beszabepis
2011-09-22 09:27:04
Irtak a fentiekben, hogy 2008 ota nem valtozott a tarifa... Tudtom szerint 2008 ban a benzin ara nem ennyi volt mint most es akkoriban meg kevesebb taxis is volt... Kesz lopas hejj...:) Ha most is atvernek akkor a 3 evvel ezelott szoszerit megloptak :)
avatar
nakiakiraly
2011-09-22 10:36:10
Ha kérek egy kenyeret és egyik nap 4 lej míg a másik nap 4,2 (ugyanott ugyanaz) majd megint 4 akkor mit gondoljak és tegyek?. Legfeljebb azt, hogy OTT többet nem vásárolok.
Úgy el vagyunk a híres külfölddel, de ott a befolyt adókból telik egészségügyre, tanügyre, nyugdíjra.
Én úgy látom, hogy a taxis 2X lopta meg a kliensét.
Ja, és ha nem tetszik akkor lehet gyalog menni (mondja a legelső hozzászóló). Így van, de akkor lehet menni más városba orvosi ellátásért és hasonlókért is.
A legelső hozzászólónak még annyit, hogy 1 lej nagyon sok. 100 kliens egy nap 20 nappal számolva ... hát ebben a városban elégé sokan magyarázkodnának ennyiért. De jobb lenne ennyiért nem magyarázkodni, hanem becsületesen dolgozni.
Azt meg Te nem tudod, hogy mit jelent BECSÜLETESEN ? :lol:
avatar
biztositok
2011-09-22 12:50:38
nakiakiraly
nekem nem kell fizesse 1 lejt sem... sot en vissza is viszlek oda ahonnan felvettelek, teljesen GRATIS!!kovetkezokor is ha taxit hivsz, veletlenul ott maradsz... pl. siethedsz akkor eppen a korhazba is, es lehet hogy 15 percen mullik hogy tobbet sosem latod elve... naki(lessz)akiraly?? a korekt ugy lenne ha a taxi ora legalabb (1 liter benzin aratol)5 lejtol indulna ha 100 metert es ha 1.5 kilometert messz akkor is... es ha meghaladod a tavolsagot akkor azt raszamolja...amugy meg nem vagyok taxis...
avatar
biztositok
2011-09-22 12:59:12
amugy
ahogy hallom sokszor van olyan hogy taxit hivnak es utanna visszamondjak, az olyannal akkor mi van? feljelentes ? amugy az ilyen firkaszok 1-1 G.-os buli utan amikor taxit hivnak 10 es 15 percet kell varni gondolom az is baj lenne neked ha a megerkezesem utan orat kapcsolnek, pedig en mar teged szolgallak ahogy a taxi allomast elhagytam... amugy ha bemegyek 1 kocsmaban kerek 1 pohar sort, es megszolal a telefonom.. es hirtelen el kell mennem akkor a sort ki kell-e fizessem ha nem ittam bele???
avatar
laci_74
2011-09-22 13:35:40
re:
Ez a hozászólás mit bizonyít?
avatar
laci_74
2011-09-22 13:47:39
Igaza van a cikk írójának, legalább ha már mindenképpen csalni akar kérdezze meg, hogy a kliens beleegyezik-e kiindulva abból, hogy saját pénzéről van szó.
Valóban mindig csak a politikusokat okolja mindenki, hogy nem fejlődik az országunk, milyen messze vagyunk a nyugati államoktól, hát a legnagyobb baj a mentalitással van, mint ez esetben is: nem indít órát, fölkerekíti az összeget és még a kliens szégyelje magát.
A tarifa azért nem változott 2008-tól mert akkor olyan magas volt, hogy kb mostanra érték útól más városok taxis tarifa árai.
avatar
szilyyy
2011-09-22 14:50:02
re:
avatar
laci_74
Igaza van a cikk írójának, legalább ha már mindenképpen csalni akar kérdezze meg, hogy a kliens beleegyezik-e kiindulva abból, hogy saját pénzéről van szó.
Valóban mindig csak a politikusokat okolja mindenki, hogy nem fejlődik az országunk, milyen messze vagyunk a nyugati államoktól, hát a legnagyobb baj a mentalitással van, mint ez esetben is: nem indít órát, fölkerekíti az összeget és még a kliens szégyelje magát.
A tarifa azért nem változott 2008-tól mert akkor olyan magas volt, hogy kb mostanra érték útól más városok taxis tarifa árai.



Azért még van pár város, ahol jóval alacsonyabbak az árak mint itthon!!! (Brassó 1.3-1.5 ron)
avatar
enisitt
2011-09-23 11:05:13
Aki a atxissal tart tuti felhaborodna ha az elado az azelott nap vett kenyerre ravagna hogy 5lej, s nem adok kasszabont. Azonkivul megeri vagy nem a atxisnak, de a tarif ami ki van irva az kell legeyn nem hogy egyet gondolunk s tobbet kerunk. Ha pedig a kiszallasi dijat ki kell fizetni akkor azt is fel kell tuntetni ha meg nem, akkor annyi amennyi kijon.
avatar
bazeee
2011-09-23 11:57:18
Ezt a szokást ha átvennék a cégek is, mi lenne...? :0
Egyik taxis nemrég kivitt a közeli faluba 16 lejért, a másik meg 27 ért hozott haza... Van itt árfolyam ingadozás mi??? :X persze óra nélkül...
Egyébként a taxisok közlekedési szokásairól nem is beszélek. Pofátlanok. Hajtanak. Nekik mindent szabad. Az egyik is szinte nekem jött a múltkor, mert hogy ö klienssel van, s siet... Ha én nem adnék elsőbbséget túrná a nyálát egyből... :huh:
avatar
potilulu
2011-09-24 10:10:59
Nem kell annyit inni a közeli faluban és akkor olcsóbban hoznak vissza.. :P
avatar
lajosfia
2011-09-27 09:59:12
Jó szív és becsület
Május 28.-án Vásárhelyről Udvarhely volt az uticélunk a feleségemmel.Fazakas Csaba,akit várt a családja, türelmesen megvárt bennünket, idegenvezetőnké szegődött, meleg szeretettel kalauzolt, tájékoztatott. Összefoglalva: nekünk Ő lett a taxisok mintapéldánya. Köszönjük mégegyszer.
avatar
anita2010
2011-12-25 13:23:37
sziasztok
eloszor is nagyon orulok h, van egy olyan oldal ahol kitudjuk beszelni a taxizassal kapcsolatos problemankat mindeket oldalro,En merem allitani h,az itt felmerult problema eleg gyakori majdnem minden szolgaltatasnal ahol kozvetlen modon talalkozik a szolgaltato es a fogyaszto.Az hogy az illeto taxisofor nem inditotta el az orat nem a korekt dolgok koze tartozik de azt is tudnunk kell h. mibol tevodik ossze az az osszeg amit ki kell fizetnunk.Roviden
avatar
anita2010
2011-12-25 13:33:32
harom resz teszi ki az osszeget vagyis inditas ami egyenlo az egy km megtett dij ertekevel, a km re szamolt osszeg es ha az auto megall par masadpercre is van egy varakozasi dij is.Namost ha ezeket a Google segitsege nelkul sikerul kiszamolni nem hiszem h. annyira pontos a kiszamolt pityoka ertek es mennyiseg.Kalandozzunk el egy keveset a taxitol ha a serto dologrol van szo, vagyis ki nem allititt szamla, en soha nem kaptam bizonylatot a fogorvosomtol, a viraguzletbol,vagy ha termet bereltunk egy fodbalozas idejere.
avatar
anita2010
2011-12-25 13:42:40
remelem h. hamarosan eljutunk mi is egy olyan ertelmi es gazdasagi szintre h. keres nelkul szamlat adnak a szolgaltatasok melle legyen szo egy (a fent emlitett oszeg kulombsegrol) is vsgy a tobb szaz lejes koltsegeink utan,
Szeretnem h. a problemak,keseru tapasztalatok mellett megirnatok a kellemes eelmenyeiteket is mert biztos van a taxizassal kapcsolatba mert a fiuk nem annyira "roszak"es kozosen tudjuk egy kisse nepszeruve tenni ezt a szolgaltatasi format.
avatar
anita2010
2011-12-25 13:46:57
Beszeljun serelmunkrol, vitassuk meg azokat hatha sikerulne kikuszobolni es elegedet arcokat latni.
U.I.
Vitatkozzunk eszszeruen de ne veszkedjunk

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."