Idegesítőek ezek a tanulóautók

A város legforgalmasabb útján, csúcsforgalomban araszolgat előtted tízessel-húszassal egy „Școala"-s autó. S még egy, és még egy. Miért?

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
angrygraffitti

Sok hűhó semmiért... De mi a tanulság?

Maradt a régi alkotmány, de valami mégis...
Képernyőfotó

Igenre buzdított a polgármesteri hivatal, majd nem

Rövid idő alatt meggondolta magát a polgármesteri...
1990 januárjában Udvarhelyen még tömegek vonultak utcára a magyar oktatásért. fotó: Balázs Ferenc

Teljes a káosz a MOGYE tájékán, de még van remény

Megpróbáltuk összefoglalni, hogy mi minden történt a...

tanuloautokidegesitenek01ufo
tanuloautokidegesitenek01ufo
szerkesztoÍRTA: EGYED UFÓ ZOLTÁN
2015. január 30., 09:51
40 hozzászólás. 

Tőlünk, Keményfalváról 10-12 perc az út be Udvarhelyig. Ha el nem kapunk a Bethlenfalvi úton sorban három-négy araszolgató tanulóautót, maguk mögött hatalmas autósorral. Mert akkor már 20-25 perc lesz az utunk, akár fél óra is. Az utóbbi időben egyre gyakoribb ez a jelenség, mintha minden tanulóautó csúcsforgalomban indulna meg, a legforgalmasabb főutakon.

Nemrég úgy jártam, hogy a rendőrség előtti jelzőlámpánál bekerültem egy tanulóautó mögé. Délután volt, csúcsforgalom. Zöldre vált a lámpa, a tanulóautó előtti négy autó gyorsan elhúz. Hősünk is megmoccan lassan, mint medve tavasszal, álmából ébredvén. Egyre sebesebben és sebesebben halad, sikerül elérnie az 5 km/órás sebességet, mire a lámpa vonalába ér, de arra a lámpa már sárgára vált, fék és türelem egy újabb zöldig. 5-6 autónak vette el a túljutási esélyét.

Átjutunk nehezen a jelzőlámpán, mögöttünk húszautónyi sor, a tanuló szinte 20 km/órával száguld végig a város fő ütőerén. Megelőzni lehetetlenség, folyamatosan jönnek szemből, és ő az út kellős közepén halad. Már a Villanytelep utcában vagyunk, ahol szintén semmi esély előzni, mikor gondolok egyet és felhívom az autó hátulján lévő telefonszámot.

A tanár veszi fel, az „insztruktor". Bemutatkozom neki.

Érzem, ő sem örül a hívásomnak, én sem vagyok valószínű a legkedvesebb állapotomban, de azért néhány infót megtudok tőle. Azért ilyen nagy a tanulóautók mozgása ebben az órában, csúcsforgalomban, mert ilyenkor végeznek a diákok a sulival, az emberek a melóval, és ilyenkor jönnek vezetni.

Mikor kérdem, hogy miért kedvelik annyira a város legforgalmasabb főutcáit, kérdéssel válaszol: hát hol menjenek? Mondom neki, hogy ő valószínű, hogy jobban ismeri a várost, de mikor én tanultam vezetni, Vásárhelyen, ezelőtt tizenvalahány évvel, akkor a tanár kiválasztott két-három frissen aszfaltozott falusi utat, s azon gyakoroltuk az alaplépéseket, ott tanultunk váltani, gázolni és fékezni, s mikor már mertünk tekerni 60-70-nel, akkor mentünk be a város kevésbé forgalmas részébe.

Itt, Udvarhelyen itt van például a lengyelfalvi út vagy a farcádi út, tökéletesek erre. A tanár válasza nagyon rövid és velős: „Arra már jártunk". S? Aztán megtudom tőle, hogy azért mennek a legforgalmasabb úton, mert ezt is meg kell szoknia a tanulónak.

Azt már nem tudom meg, hogy miért kell már a csúcsforgalmat megtanulnia, ha húszasnál gyorsabban még nem mer menni, ezt a kérdést már piszkálódásnak értelmezi a tanár, és lehet, hogy igaza is van.

Na, ennyi. Érzem, hogy seggfej vagyok,

mert nem viszonyulok megfelelő türelemmel szegény tanulókhoz, pedig valamikor én is voltam tanuló. De bármennyire próbálok empátiával viselkedni az „insztruktor" irányába most itt a számítógép előtt, tudom, hogy legközelebb, mikor bemegyek autóval a városba, ha a Bethlenfalvi úton, vagy a Villanytelep utcán, vagy a Kossuthon, vagy a Bethlen Gáboron a délutáni csúcsforgalomban araszolgatni fog előttem tízessel egy tanulóautó, egy tízautós sorral maga mögött, magamban jól el fogom küldeni őt.

Nem az anyjába, hanem a Vizigótok utcába, vagy a Rózsa utcába, vagy ha főút kell, akkor a Tamási Áronba, vagy bármelyik másikba, ahol a forgalom nem olyan nagy, és vezetni ugyanolyan jól meg lehet tanulni, vagy még jobban.

Emlékszem, engem a tanárom a legutolsó órán vitt be a központba, s akkor is csak az esti órában, mikor már nem zavartunk annyira. És azt is megtanította, hogy ha látom, hogy két-három autó felgyűlt mögöttem, s nem tudnak megelőzni, akkor húzzak le valahova, s hagyjam őket elmenni. Ez tizenhárom éve volt. Sokat változott azóta a KRESZ.



40 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat
avatar
hahaha
2015-01-30 10:07:40
Fölösleges cikk. Kár volt a karakterért.
avatar
Pika
2015-01-30 10:23:18
Ez a cikk az irojat minositi...hol gyakoroljanak a diakok? az elso orakat varoson kivul vezetik le es utana jonnek a varosba. Termesztesen sok embert zavar es lelassit de senki nem csinalt belole ekkora dolgot...az ilyen is csak Udvarhelyen tortenhet meg...jobb lenne massal foglalkozz
avatar
Fankadeli
2015-01-30 10:23:54
Tipikusabb udvarhelyi cikket nem is olvashattam volna. Kákán a csomót...

avatar
Soós Róbert
2015-01-30 10:29:06
Na még 10 ilyen magasröptű hozzászólás, és már megérte felkelni :)
Tudom, szánalmas vagyok, de attól még ideírhatjátok. Az plusz 1 hozzászólás.
avatar
felhasznalo
2015-01-30 10:31:30
Egyáltalán nem fölösleges! Rettenetesen idegesítő tud lenni, amikor minden reggel azt figyeled, hogy vajon még hány olyan tanulóval futsz össze, akinek az oktató nem tanította meg hogyan kell használni a gázt es 15-20 km/h-val araszolsz a munkahelyed felé az egész Bethlenfalvi úton, majd a központi részen is, remélve, hogy odaérsz ideőben..
avatar
FF
2015-01-30 10:37:51
Van benne ráció.. viszont udvarhely közlekedési infrastruktúrája alapból úgy rossz ahogy van.. és semmit sem segít a helyzeten, hogy mindenki autóval jár, még ha csak 200 métert kell megtenni is. A tanuló vezetők mellett szólva, meg ők is megkell szokják a forgalmat, és azt a csúcsidőben lehet. Mindenki tanult egyszer vezetni.. és egy aranyszabály van, ha kocsival mentél, akkor legyél türelmes a forgalomba szereplő egyénekkel, mert mindenki nem olyan profi, vagy nem siet annyira, mint mondjuk TE vagy én. Továbbá ha tudod, hogy melyik utak a forgalmasak, iskolás kocsival gyakran telítettetk, keress alternatívákat, mert vannak.
avatar
Istva.nka
2015-01-30 10:48:23
Egyetértek !
Tökéletesen egyetértek a cikk írójával. A városban rengeteg az autó, nem ekkora forgalomra voltak kitalálva az utcák. Mondjon bárki bármit, hazudik az a söfőr akit nem zavar. Egy másik dolog, hogy talán tolerálja.... Aki nem ért egyet a cikk írójával, vagy kezdő söfőr vagy nincs még jogosítványa. És valóban sok utca van ahol meglehetne tanulni vezetni, nem kellene a csúcsforgalmat választani az első vezetési óráknak. Mi sem a legforgalmasabb utcákban kezdtük, és megjegyzem annak már 10 éve.
avatar
dalmacs92
2015-01-30 11:06:59
Megmosolyogtatott ez a cikk, annak ellenére, hogy nem erre volt szánva. Irigylem azt az embert, akinek az a legnagyobb problémája, hogy elveszít 5-10 percet az életéből (és ne, ne mondd, hogy többet, mert udvarhelyi szinten képtelenség, hogy többet spórolj azzal, hogy kicsivel gyorsabban mész), mert épp volt olyan kényelmes, hogy autóval tegyen meg 1-2 kilométert (legyünk őszinték, hosszú távon nagyot nem oszt s nem szoroz, hogy pár percet veszítesz), de arra az időt nem sajnálja, hogy megírjon és megszerkesszen egy tök fölösleges cikket, amivel az égvilágon semmit sem ért el, mert attól még a iskolás autók ugyanúgy fognak járkálni a városban. Nincs amiért a 13 évvel ezelőtti forgalmat a mai forgalomhoz hasonlítsad és ne feledkezzünk el arról, hogy az udvarhelyi forgalom nem attól a pár iskolás autótól akkora, amekkora, hanem a sok kényelmes embertől, aki abban a tudatban él, hogy kocsival menőbb járkálni. A cikk írójának meg azt kívánom: az életben ennél nagyobb bajod sose legyen!
avatar
zterex1
2015-01-31 20:29:56
re:
[quote=dalmacs92]
Az a baj, hogy az a 10 perc egyszer nem sok, de ma is, holnap is, holnapután is biza kezd összegyűlni. Mellesleg ez nem csak EGY embert érint.
Egyébként én is igyekszem toleránsan viselkedni, megértő lenni, de amikor a jelzőlámpánál bal..szkodik valaki az már ki tud készíteni. Persze nem a tanulót hibáztatom, hanem az oktatót aki nem tanította meg a gyors indulást.
Sok olyan sofőr van (nem iskolás), aki ha zöld a lámpa nagyon óvatosan közelít (pedig előtte senki sem tojóskodik), aztán ha már sárgára vállt akkor gázt ad, hogy ő még átérjen. Viszont a következő meg kell álljon. Ha pedig normálisan haladna, még legalább 3 autó átférne. Na az ilyent Bukarestbe küldeném egy hétig taxit vezetni.
avatar
ooloo
2015-01-30 11:09:58
Egyetértek!!
Csak egy kérésem lenne: NE küldje a Tamási Áron utcába őket! Ott is van jelzőlámpa...
avatar
...anyád álruhában...
2015-01-30 11:18:10
Az első három hozzászoló valószínüleg "insztruktor"... egyetértek a cikkíró véleményével.
avatar
kópé
2015-01-30 11:30:41
Engem is bosszant!
Olyan törvény vagy szabály nincs ami arra kötelezné az oktatókat, hogy amíg csak nagyon lassan mer/tud vezetni a tanuló addig a kevésbé forgalmas utcákat használják, és azt ne várjuk el egyik oktatótól se, hogy legyen benne annyi jóérzés, hogy gondoljon a forgalom többi résztvevőjére is és fölöslegesen ne lassítsák a forgalmat. A lényeg az hogy nekem jó legyen, más mit érdekel, nemde?
avatar
sacce
2015-01-30 11:38:11
yepp
Ufo, egyet értek veled! Három évvel ezelőtt vizsgáztam, Udvarhelyen. Nekem anno, az „insztruktorom” azt mondta, hogy város között 30-40-el menni kell, mert hanem akadályozom a forgalmat, s ha majd könyvem lesz is tudnom kell kezelni, irányítani az autót, nem totyoghatok össze-vissza 10-20 km/h-val. Igaza volt. Azt is elmondta, hogy ahol engedi 50-el, ahol meg lehet többel is menni, muszáj megtanulni ezt a sebességet is, mert hanem hogy fogok haladni. Igaza volt. Azóta vezetek, preventiven, odafigyeléssel, sebességkorlátot nem túllépve, de nem is alul teljesítve. Ja, és a vezetést nem a Kossuthba kezdtem, hanem a városon kívül, s 6-7 óra után vezettem egy kicsit a Rákóczin. Szóval… tanárembere válogatja, sajnos.
avatar
etelkagyorfi
2015-01-30 14:27:49
S.O(o).S
sulyos egy alak Soos Robert, mostmar rendesen megmosolyogtat :) ha azt hiszi, hogy haborgok a hozzaszolasain es azert kommental, hogy masnak bosszusagot okozzon,akkor teved. sajnos belattam,hogy azon allatfajta egyike, akiken meg kell tanulni kacagni. Amugy ha ennyire zavarja a hozzaszolasok minosege, miert nem moderalja ki vagy tiltja le oket ? :)) kabare ez az alak.
avatar
Soós Róbert
2015-01-30 14:36:36
Kedves Etelka, valóban súlyos vagyok, de igyekszem lefogyni :)
Egyrészt örülök, hogy ilyen gyorsan átlátott a szitán. Másrészt picit bánt, mert így más áldozatot kell keresnem ahhoz, hogy meg tudjam írni a Mennyire manipulálhatók a székelyföldi hozzászólok című démoni tanulmányomat.
Jaj, és nem a hozzászólások minősége zavar, hanem azok a kognitív sémák, amelyek húzódnak a hozzászolások mögött. És azokon a moderálás nem segít :)
avatar
etelkagyorfi
2015-01-30 14:37:59
amugy a cikkhez annyi hozzafuznivalom volna, hogy latok benne igazsagot, egy akadalypalya,"poligon" kene a sofortanoncoknak elobb,hogy tanuljanak meg kanyarodni stb, ne a varosban kiserletezzenek ki mindent, abban ,hogy iszonyat lassuak az oktatonak van resze,mivel rettenetesen feltik ees sajnaljak az autot,nem engedik,hogy a tanulo normalis sebesseggel kozlekedjen,eppen csak, hogy guruljon a jarmu annyira, ez sem normalis.viszont az teny,hogy kenytelen bevinni oket a varosba is,hogy szokjak a kulonfele tablakat, a korforgalmat stb-t ,mert a vizsga is a varosban zajlik, es nem mondhatni,hogy joindulatuak a rendorok
avatar
etelkagyorfi
2015-01-30 14:54:22
Robert, az emberi egyugyuseggel a harcot nem lehet felvenni,plane nem egyedul. Megertem, hogy latszolag ertelmisegikent morog a sok bena hozzaszolason, en is szoktam. Az egesz hecc-kommentelesevel nekem az egyetlen bajom, hogy a szerkesztosegben dolgozik on is, es szerintem ez idiotan mutat, hogy harom nem tetszo komment utan jon a keresztapa es beszol a sok bunkonak. Persze lehet,hogy ez is egy kognitiv sema. Valojaban sehol nem irja,hogy szerkesztosegi tag ne kommentaljon, ha Egyed kommentalna a sajat cikke ala,az szamomra elfogadhato lenne, de igy hogy on, aki kollega vedelmezi a cikk ertekesseget,jogosultsagat, igy a cikkiro kollega tunik fel bena szinben, mintha nem tudna magat megvedeni. nekem valahogy igy jon le.mivel onok eppen azt kozolnek le ,amihez kedvuk szottyan, ezert nem is kell megmagyarazzak, hogy igazuk van-e vagy nem az adott temaban, plane ha a velemeny rovaton belul kozoltek.Itt Egyed kifejtette a velemenyet,es nincs szukseg,hogy okoskodjon meg egy kort.
avatar
Soós Róbert
2015-01-30 15:09:03
Kedves Etelka, teljesen megértem. Anyukám is mindig azt mondta, hogy nem az a baj, hogy a fél seggem kilóg a gatyából, hanem azt, hogy őt ezért a megszólják. Mert, hogy ilyent nem illik. Főleg nem az óvonő fiának. Csak ahogy vannak olyan emberek, akiknek nincs lelkiismeretük, úgy vannak olyanok is, akiknek nincs illemérzékük. Annak ellenére, hogy szegény anyám mindent megtett, hogy legyen.

És azt sem igazán érdemes elvárni tőlem, hogy komolyan vegyem magam, vagy bárki mást, aki komolykodni akar. Tudom hogy, ez nem méltó, csak azt nem tudom, hogy miért kell nekünk a méltó dolgokkal foglalkoznunk, amikor annyi sok más izgalmas dologgal elüthetjük azt a 60-70 évet :)

Jaj, és egy dolgot kimondottan utálok. Amikor az emberek felállnak az értelmiségi dobogóra, és elkezdik az észt osztani, elkezdenek moralizálni. Azt még magamnak is nehezen szoktam megbocsátani :)
avatar
Istva.nka
2015-01-30 20:43:19
Soós Róbert te tényleg súlyos egy eset vagy....
avatar
Soós Róbert
2015-01-30 20:57:44
Úgy gondolod?
avatar
nick007
2015-01-30 23:22:44
Kisvárosi nyavalygás magát sztárnak képzelőtől. Érdekes, hogy az utóbbi időkben ő a megmondó ember. Mindenkit kioktat: a biciklistől, a gyalogoson át, az autós oktatóig. A maga szemében nem látja meg a gerendát. Álltam már úgy a gyalogátjárónál, hogy ő nem engedett át, most már tudom, hogy ezért mert siet. Mert 10-15 perc alatt el kell érnie a munkahelyére. Nekem is! De ő siet, mintha egy metropoliszban lenne. De kisvárosi sztárolt senki!
Soós Róbert megvédheti, de annak a magát sztároló újságírónak aki a közvéleményt kívánja formálni, de a türelem és megértés legkisebb jelét sem mutatja, nincs erkölcsi alapja másokat leckéztetni, kioktatni. Nincs erkölcsi alapja közvélemény formálóként fellépni! Ez a cikk egy rossz vallomás, egy rossz tükörkép. Néha nem ártana hallgatni is! Ez tanulható, kedves "kisváros sztár"!
avatar
dickens
2015-01-31 06:08:21
Na me
Nem kell ezen csodálkozni, ez nem hírportál csak egy szebb időket is megért blog, ahol pár lelkes vagy épp lelketlen fiatal pirkálgat, kommentelget néha napján arról, ami éppen eszébe jut. Nem szabad nagy elvárásokkal kezelni az oldalt sem a kommentelgetőket.
avatar
otto9876
2015-01-31 06:30:53
Csak sajnálni tudom azokat akik elfelejtik,hogy ők is voltak kezdők!!
avatar
Hanga90
2015-01-31 16:16:39
Sajnos nagyon sok emberre jellemző ez a türelmetlenség akik Romániában élnek.

Mi lenne veled kedves cikk írója, ha itt kellene közelekedj Norvégiában, ahol teljes nyugalommal elviselik, ha egy kezdő vagy tanuló vezető ötször bedögleszti az autót a piros lámpa előtt és egy kétszázezer lakosságú városban előtted menne 20-30 km/órás sebességgel?
Nekem kifejezetten tetszik az, hogy ilyen türelmesek a norvégok, nincs dudálás, mutogatás, ideges arckifejezés ha hibázik egy autó vezetője.
A megengedett sebességgel közlekedik mindenki és nem előzgetik egymást, de minden bizonnyal ez is azért van, mert eleve ilyen az életritmusuk.
avatar
zterex1
2015-02-01 06:04:41
re:
Hanga90

"Norvégiában nem csak a gyalogosok, hanem a kerékpárosok is fokozottan védett személyek, ráadásul nem törődnek a közlekedési szabályok betartásával: az irányváltozást gyakran nem jelzik, sokan még a közlekedési lámpák tilos jelzését sem veszik figyelembe"(http://www.invia.hu/norvegia/kozlekedes/).
avatar
Obo
2015-02-01 12:42:21
Szerintem jogos a cikk, sokunkat zavar! Persze Én is voltam tanuló vezető, de talán 2x ha voltam a városközpontban, ennek ellenére megálltam a helyem friss jogsival és már akkor is nagy volt a forgalom Udvarhelyen.
Ilyen a mentalitás Udvarhelyen, lesz@runk mindenkit, csak a mi szekerünk menjen, mert ugyebár versenyhelyzet van az "insztruktorok" között is, aki talpraesett annak több a diákja.
Tanultunk többek között olyanról is hogy ha mögötted autósor alakul ki (időközben "nagykocsira" is vizsgáztam) akkor időnként félre kell húzni és elengedni a többieket, ezt minimum az oktató is megtehetné a diákjaival, csak úgy...emberségből.
avatar
vasököl
2015-02-01 21:59:15
zx
Osztjuk a semmit, amíg nincs megfelelő gyakorlópálya és ami volt a múlt rendszerben a Park utcában még azt sem használják az alapok megtanítására addig az ilyen sofőriskolák a kezdő diákok sofőrré válásához(,főleg aki még kormány mögött sem ültek) annyira kevesek mint nóta végén a sej haj.
avatar
upehr
2015-02-01 22:38:35
Én is helyeslem a cikk írójának az érveit. Én sok évvel Budapesten csináltam a jogsit. Egyszer az oktatóval kimentünk a városba. Én is elkezdtem úgy cammogni, amire ő rálépett az ő felén a gázra és azt mondta, hogy mi is annyival megyünk, amennyi a megengedett sebesség és nem akadályozhatjuk a forgalom többi részvevőjét. Igaz, akkor már nekem annyi gyakorlatom volt, hogy 50-60-al nyugodtan el-rallyztam.
Persze, hogy mindenkinek meg kell, hogy tanuljon vezetni de addig, amíg valakinek nincs annyi gyakorlata, vagy biztonságérzete, hogy a mindenkori forgalomban megfelelő sebességgel haladjon, addig tulajdonképpen nincs mit keresnie egy forgalmas úton. A forgalom akadályozása törvényesen büntethető. És ez itt akadályozás, akkor is, ha sokan inkább kimondanak egy melegebb éghajlatra küldő hangszínek tömkelegét. Szerintem sajnos az oktató a hibás, mintsem a tanuló. Lehet, hogy az oktatók valamikor átgondolják, vagy valaki előbb-utóbb feljelentést tesz.
avatar
upehr
2015-02-01 22:47:34
re: dalmacs92
ne haragudj, de úgy látom, hogy neked nincs 2-3 gyermeked, akiket vagy az egyik iskolából, vagy a másik óvodából kell elhozni és őket pontosan abban az 5-10 percnyi résben. A munkából pedig nem úgy van, hogy 5-10 perccel korábban indulsz el, mert akkor hosszú távon csak kívülről fogod nézni a céged épületét. Mikor te is majd oda kerülsz, akkor meglátod, hogy mit jelent, dolgozni, gyerekeket elhozni, bevásárolni, főzni stb.
avatar
ÁgnesÁgneske
2015-02-02 13:42:54
re: Na me
avatar
dickens
Nem kell ezen csodálkozni, ez nem hírportál csak egy szebb időket is megért blog, ahol pár lelkes vagy épp lelketlen fiatal pirkálgat, kommentelget néha napján arról, ami éppen eszébe jut. Nem szabad nagy elvárásokkal kezelni az oldalt sem a kommentelgetőket.


Egyetértek! A cikk mélységesen szubjektív. Ez nem egy blog kellene legyen, ahol a saját sérelmeiket tárgyalják a cikkírók. Milyen amatőr dolog az már! Akkor legyen megszólaltatva mindkét oldal. Igen, a tanuló vezető is meg kell tanuljon valahol vezetni és igen, van aki pont kettőkor, vagy háromkor ér rá. Üzenem a cikkírónak, hogy ha ideges, akkor ne üljön autóba, vegye be a piruláját és feküdjön le. A múltkor 45 perc alatt jutottam fel az Auto Simo-ig a Kossuthból, érdekes mód nem dudáltam le az iskolás autókat...azzal maradtam volna.
Mennyivel jobb világban élnénk, ha egy kicsit mindenki mással is törődne, csak legalább egy kicsit...de nem. Dögöljön meg a szomszéd kecskéje is.
Annyi vigasztalhat
avatar
ÁgnesÁgneske
2015-02-02 13:51:09
folytatás
legfeljebb mindenkit, hogy ez nem csak Udvarhelyre jellemző. Friss jogsival Megyeszékhelyen kellett boldogulnom úgy, hogy dízelessel tanultam, benzinesre váltottam. Első utamon kb. 5x fullasztottam le, kíméletlenül dudált mindenki körülöttem. Mert attól ugye jobban betudom indítani majd és megnyugszom. Lefullasztásnál 10 soförből 2 nem dudált rám. Ennyit az emberségről. Zöld lámpánál meg ha egyből nem indulsz (nem beszélek fullasztásról, csak azonnali startolásról) megint megy a duda. Az emberek legalább 50%-a idegbetegen vezeti az autót. Azért van annyi baleset is...nem érünk rá 50-el menni településen, mert akkor fél órát késünk otthonról (aztán lehet az illető soha nem ér haza)...Mielőtt cikket írunk a témában, s főként mielőtt autóba ülünk, miért nem gondolkodunk el egy kicsit? :(
avatar
android
2015-02-02 14:01:13
android
Hello, UFO Zoli!
Andi vagyok, az android. Hogy akadtam rád az intergalaktikus térben? Hát van egy szuperszámítógépem, amely naponta kidobja a legszuperebb írásokat. Gratulálok, ma a tiéd volt az inboxban, és hogy tudd, ez nem semmi. Nálatok még a bolygó felszínén járnak? Mert nálunk, az Antidroidon már az egész légtérben, szuperbiztos mágneses alagutakban, sőt a bolygó belsejében is. Itt nincs sebességkorlátozás, a balesetek valószínűsége nulla. Sajnálom az ottani lényeket, tényleg idegesítő lehet! Igaz nálunk nem így működik a hajtási felkészítő. Van egy készülék, az ABE (Agy-Betápláló Egység), amellyel 30 mp alatt elsajátítható az elmélet, de a gyakorlat is, a mozdulatok, reflexek. Igaz, a mi agyunk által. Nektek hány GalaktikaByte az agyatok kapacitása?
Na szia, lehet, hogy még írok. De ne hagyd abba az újságírást, csak ha oktató akarsz lenni.
avatar
jutacs
2015-02-02 22:07:31
Az lenne a legjobb megoldas, hogy több jogositvanyt senki ne szerezhessen, csak azok közlekedhessenek, akik mar korabban megtanultak vezetni.
Amikor az utolso is meghal, akkor lehetne egy ujabb adag autovezetöt kikepezni.
Nobel -dij?
avatar
csz
2015-02-03 08:45:31
hm
"Zöld lámpánál meg ha egyből nem indulsz megint megy a duda"

Én is elalszom a lámpánál egy szökőévben egyszer, de inkább örülni szoktam, amikor szólnak, hogy indulni kellene...

"nem érünk rá 50-el menni településen, mert akkor fél órát késünk otthonról"
Gyakran látom, hogy 20-30-cal szerencsétlenkedik a teljesen belátható 50-es szakaszon, mert ő ráér és nagyon biztonságosan vezet (nem iskolás, még csak nem is felkiáltójeles). Csak azt nem értem, hogy akkor miért nem áll meg egyetlen átjárónál sem, miért nem enged be egyetlen balra fordulót sem. Én elengedek egy csoport gyalogost, aztán a következő átjárónál is megállok, de mégis mindig előttem van. Az ilyent azért eltanácsolnám a vezetéstől, járjon inkább busszal (gyalog vagy biciklivel semmiképpen, mert oda is kell némi érzék a közlekedéshez).
avatar
jutacs
2015-02-03 17:51:16
Az vitathatatlan, hogy en vagyok a legjobb vezetö egesz Europaban.
Mindez azert, mert mar anyamban megtanultam kormanyozni, gazt is adtam rendesen- es mindig fektelen........... jokedvem van
Aki nalam jobban vezet, az festi magat.
avatar
zolteejr
2015-02-04 13:31:21
Hahoo... ez a cikk a VELEMENY rovatban található. .. szóval nem ertem miért van a tisztelt olvasó meglepődve, hogy "szubjektív" :)
avatar
mz
2015-02-09 12:58:41
autos
Én nagyon szépen köszönöm a cikkírónak ezt a cikket is meg a képriportjait is, amelyekben olyan gondokat, bajokat tesz szóvá amelyek másképpen és máshol soha nem jutnának kifejezésre. És igen, meg lehet tanítani a sofőr jelölteket vezetni úgy is hogy közben nem okozunk másoknak bosszúságot, de a tapintat és jóindulat mára már nem ismert fogalmak. A leleményesség és okos gondolkozás helyett ma már a székely ember erénye az erőszakos kivagyiság. És igen, nagyot változott a világ. Nem jó fele.
avatar
james
2015-02-26 05:25:48
Regi szep idok vagy 25 eve,.... mikor " scoala " autoval eloszor athajtottam a Betlenfalvi uti csucsforgalmon, ....azt hittem megtanultam vezetni.
Ma 2015 februarjaban. amikor hazafele autozom a 40 ouest autoroute-on csucsforgalomban ami 30 perc ( week end kb. 3 perc) a Decarie-tol eljutni az Acadie-ig lepesben (=Betlenfalvi utca hossza), se nem idegesito, se nem kellemetlen. Majd utana athajtani a Pie-IX boulevard-on ahol 100 meterenkent annyi szemafor van, mint Hargita-Kovaszna-Maros megyeben osszesen, egyaltalan nem stresszes.
Hat igen... a Betlenfalvi utcan sosem tudtam vezetni.
avatar
Felhasznalo59
2015-03-03 18:54:44
Szerintem nem fölösleges ez a cikk. Nem szeretnék senkit sem vádolni alaptalanul, de hazudik aki azt mondja, hogy nem idegesíti a cammogás. Legtöbbször azért megyek autóval, mert sietek. Jómagam kb 10 éve tanultam vezetni és kifejezetten stresszes voltam attól, hogy már a második órámat csúcsidőben a városközpontban kellett levezessem, akkor amikor még az autót sem voltam képes egyenesen irányítani, a gázpedálról és a kuplungról ne is beszéljünk. És még az oktató megkérdezte, hogy nem idegesít a hátam mögött levő sok autó? De! Nagyon idegesített. Igazából nem is az utánam jövők elnézésére lett volna szükségem..... de hát voltam annyira tapintatos, jó indulatú, elnéző, stb hogy nem tettem ezt szóvá ...... Mai napig is ha tehetem elkerülöm a főbb utakat és találnának az oktatók is kevésbé forgalmas városrészt, ha akarnának.
avatar
jutacs
2015-03-03 20:33:59
En csak 20 eve vezetek.
Nagyarcu nemzettarsaink ugy gondoljak, hogy aki nem tanult az anyjaban vezetni, annak nem szabad a forgalomban reszt venni.
Az menjen vissza az anyjaba, es ott gyakoroljon.
Csak nagyon halkan jegyzem meg:
A 20 evböl 19-et Nyugati orszagokban vezettem le..
Ha egy gyalogos közelit a gyalogatjaro fele,meg 5 meterre van a zebratol, de en es mindenki mas megall es türelmesen megvarja amig a nyanya atbattyog.
Ha jön meg 3, azt is megvarjuk!
Senki nem dudal, senki nem karomkodik.
Ezt 100 ev mulva sem tanuljatok meg Udvarhelyen!

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."