Tahó-olimpia a homokozóban

A játszóter az a hely, ahol a többi szülő mindig jobban tudja, hogy mit csinálsz rosszul. Ahol felülbírálnak, vagy csak lazán átgázolnak rajtad.

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
angrygraffitti

Sok hűhó semmiért... De mi a tanulság?

Maradt a régi alkotmány, de valami mégis...
Képernyőfotó

Igenre buzdított a polgármesteri hivatal, majd nem

Rövid idő alatt meggondolta magát a polgármesteri...
1990 januárjában Udvarhelyen még tömegek vonultak utcára a magyar oktatásért. fotó: Balázs Ferenc

Teljes a káosz a MOGYE tájékán, de még van remény

Megpróbáltuk összefoglalni, hogy mi minden történt a...

Játszótér
Játszótér
szerkesztoÍRTA: KAKASY BOTOND
2012. október 15., 08:44
26 hozzászólás. 

Kezdetben furcsálltam, hogy bárki csak úgy felkapja a másik játékát, szájába veszi, lép kettőt, eldobja és megy tovább. Rá kellett jönnöm, hogy ennek ez a rendje, hisz a gyereknek ez „csak játék". Elveszi, játszik és leteszi.

A szülő dolga megszólítani a gyerekét, hogy oda tegye vissza, ahonnan elvette, esetleg megköszönje. Ezt nem mindenki teszi meg.

Elfogadtam, hogy a játszótérre vitt játék mindenkié – legalábbis amíg ott vagyunk –, én mégis egy szemkontaktussal próbálok engedélyt kérni a többi szülőtől, ha az általuk hozott játékra esett választás. Az is rendben, hogy a homokosvedret vagy a csillagformálót elveszik egymástól a gyerekek,

de mégsem megyek egy kört az autóddal,

ha azzal érkeztél a játszóra. Egyik nap bringával mentünk le, a gyerkőcöt az utánfutóban vittem. Leparkoltuk a játszótér szélébe, majd irány a csúszda.

Arra lettem figyelmes, hogy az utánfutó ajtajaként szolgáló ponyvát hátra csapják, és egy gyerek mászik bele. Anyuka egyik kezével segíti befele a csemetéjét, miközben a másikkal telefonál. Úgy éreztem többről van szó, mint hogy megnézzük, mert teszik.

Ez számomra a magánszférába való önkényes behatolás. Anyuka leült a mellette levő padra és fosolt a telefonon, néha rápillantott a gyerekre, aki éppen a fejpárnákat tépkedte ki a járgányból miközben szökdösött benne.

Ha most oda megyek, és szólok, én vagyok a bunkó, aki vett egy puccos utánfutót s máris rúg a fingja után. Csak azért szurkoltam, hogy a bringa el ne dőljön, mert ha lemegy a kulimáz s jelzem, hogy ez mennyi lesz, megint én leszek a fingját rugdosó.

Miután a gyerek a heti aerobik adagját letornázta, és a mozdítható dolgokat összekutyulta, otthagyták a feldúlt járgányt, mint macska a szarát.

Már tudunk bilibe kakálni!

Nahát, mi már vécébe is. Valaki világosítson fel, miért hiszik azt a szülők, hogy a játszótéren csak a gyerekről lehet értelmes beszélgetéseket kezdeményezni, s miből gondolják, hogy attól odaadóbb szülőnek látszanak, ha az idegesítő többes számot használják?

Ha megkérdeznek, hogy mi már bilizünk-e és azt válaszlom, hogy a gyerek még pelusba nyomja, mi a feleségemmel az angol vécét preferáljuk, akkor simán érzéketlen bunkónak tartanak.

Ugye, hogy szereti a csipszet?

Egyik anyuka nekiszökik egy zacskó csipsznek és gyorsan a gyerekének is ad, mielőtt az annyit kérdezne, anya mit eszel?

A lányom látja jelenetet, és kérdőn rám néz. Mire visszafordul, már az arcában a csipszes zacskó.

„Vegyél!" – jön az ellentmondást nem tűrő utasítás. A gyerek csak nézi, közben felkérem, hogy ne kínálja, nem szeretném, hogy csipszet egyen.

„Há' mé', ez finom, éjsze egyet megehet!" – jön a szülői döntésemet felülbíráló válasz, majd tovább tunkolja az egészségtelen árut a gyerek arcába. Az kíváncsian belenéz, hogy mi az, erre „na ugye, hogy kérsz? Mondtam én hogy szereti" – dorgál a jószívű anyuka.

Hiába kérem, hogy ne kínálja, úgyis erőlteti, és úgy tesz, mintha ott sem lennék. Ha nyomatékosan rászólnék, esetleg leidiótáznám, akkor megint én vagyok a kőbunkó.

És ha ez az ára, igen, legyek én a bunkó, ha nem kérek a fojtogató jóindulatból, az önkényes kioktatásból és a rengeteg idétlenségből, amit a szeretet, egymásra figyelés és hasonló szavak rosszul értelmezett jelentései mögé bújtatnak.

Na, irány a játszótér.



26 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat
avatar
mekkmester
2012-10-15 11:17:03
A dolgok a játszótéren túlmutatnak. A mai világban az a jó szülő, aki megengedi a gyerekének, hogy a másik gyerek játékát elvegye és tönkretegye, hogy a gyerek a boltban, hivatalban, templomban a koszos tenyereit és arcát rányomja az üvegajtóra, hogy csipsszel és energiatilallal táplákozzon, aki leülteti gyerekét a tévé elé megnézni a tehetségkutatónak álcázott Győzikeshowt de csak amiután három órát lógott a fészbúkon, aki biztatja, hogy a 150 kicsengetési kártya mellé 150 különböző beállítású kép dukál ésatöbbi. És persze, perkál mindenért.
Különben amire a gyerek felnő, kinézik a társadalomból, mert ő nem olyan, mint más, vagyis ő udvarias, képes megfogalmazni egy levelet vagy egy kérvényt, felveszi azt a ruhát, aminek a márkáját nem reklámozzák napi 5 percben, fogja tudni, hogy ki volt Wass Albert, és még ki tudja, milyen hasonló hiányosságai lesznek.
Ha ezzel a mércével mérünk, akkor inkább legyen kedves Botond rossz szülő, és megpróbálok én is az lenni.
avatar
colstokk
2012-10-15 12:03:45
Na végre a játszótér téma!
Nekem az fáj,hogy rongálják...napról napra.De már semmin se csodálkozom,mióta egy nagypapát láttam unoka nélkül hintázni az amúgy is tönkrement hintán a Mol kút mögött köhörészve hintázni.Szembeálltam,-már amennyire mertem anyukaként- és telefonnal lefényképeztem.Szégyellem kitenni...Aztán elmentem,hogy nem zavarjam...

De láttam már anyukát a buszon,hogy mosolyogva vállat vont a kb elsős lányára nézve,aki ült,nem vette legalább ölbe,s az utasok ,köztük sok idős,állni is alig tudtak a lábukon...fő a kényelem,mit nekünk udvariasság...
avatar
cristinaberger
2012-10-15 17:17:48
Unfortunately there are many ignorant parents and you have to stand your ground and do not let them impose on you, especially in front of your child because this can cause a decline in the trust and authority that your child sees in you. You can't educate everyone, there is no time for that, but maybe by speaking your mind once in-a-while will start some people thinking that "hey, maybe I shouldn't do this". Most people are not stupid after all, they are just too used to staying in their comfort zones and copying other's behavior.
avatar
freelancer
2012-10-15 18:20:52
Még egyet tegyüncs csak hozzá
Megkérek szépen mindenkint, az újságírót is, a kommentelőket, olvasóit a cikknek: egyet még tegyünk ehhez hozzá: akár hiszik, akár nem, a következő generációk fejlődésére, műveltségére, egyik legkártékonyabb, kicsapongást és korlátlanságot oktató dolog, a kisgyerekek, pólyások, termékkosárban, babakocsiban való reklámozása a Kauflandban. FEJEZZÉK BE, a gyerekek Kaufland szekérben való fitogtatását, kiskosaras hordását, mert a gyermek Isten áldása és NEM EGY TERMÉK. Keserves azt látni, ahogy fiatal férfiak is, nők is, egyre nagyobb számban karon hordható kosárkában úgy viszik a pólyásokat a boltba, hogy mindenki lássa, ők is egy bizonyos "csoporthoz" tartoznak, divatosak, stb. Ez degeneráció, az egyik legnagyobb rendellenesség a következő generációk nevelésében. Ha egy szülő oda jutott, hogy csak azt az egyet tudja felmutatni, kecsegtetve, hogy kölykei vannak, mint egy állatnak, akkor hova jutottunk ?
avatar
isukinga
2012-10-15 19:32:54
A múlt heti Berecz András előadásról is lehetne egy cikket írni :(
Szegény előadó nem tudta a színpadon szaladgáló és sípoló gyerekektől az előadását befejezni. A szülők meg boldogan és mosolyogva néztek szét maguk körül, hogy mindenki látja-e elnevelt gyereküket.
avatar
torpe
2012-10-15 21:02:39
re: Még egyet tegyüncs csak hozzá
avatar
freelancer
Megkérek szépen mindenkint, az újságírót is, a kommentelőket, olvasóit a cikknek: egyet még tegyünk ehhez hozzá: akár hiszik, akár nem, a következő generációk fejlődésére, műveltségére, egyik legkártékonyabb, kicsapongást és korlátlanságot oktató dolog, a kisgyerekek, pólyások, termékkosárban, babakocsiban való reklámozása a Kauflandban. FEJEZZÉK BE, a gyerekek Kaufland szekérben való fitogtatását, kiskosaras hordását, mert a gyermek Isten áldása és NEM EGY TERMÉK. Keserves azt látni, ahogy fiatal férfiak is, nők is, egyre nagyobb számban karon hordható kosárkában úgy viszik a pólyásokat a boltba, hogy mindenki lássa, ők is egy bizonyos "csoporthoz" tartoznak, divatosak, stb. Ez degeneráció, az egyik legnagyobb rendellenesség a következő generációk nevelésében. Ha egy szülő oda jutott, hogy csak azt az egyet tudja felmutatni, kecsegtetve, hogy kölykei vannak, mint egy állatnak, akkor hova jutottunk ?
avatar
torpe
2012-10-15 21:10:03
A gyereket altalaban nem mutogatni visszuk az uzletbe ,hanem mert nincs hol hagyni!
Ha Ont zavarja akkor ne jarjon a Kauflandba!Ja ,es azert tesszuk a kosarba mert ugyebar nem olyan konnyu 8-10 kg cipelni!De legkozelebb eljohet pesztralni ha epp bevasarolni indulunk:)Es igenis,ha az ember a gyerekeire nem buszke akkor mi a fenere???Kivancsi lennek van-e onnek gyereke???
avatar
Arpika+
2012-10-15 23:07:52
Majd nekiláncolom a biciklitartónak vagy a szekérmegőrzőnek.
avatar
egerkee
2012-10-15 23:08:37
sziditol freelancer nek
kepzeld freelancer van nekem egy gyonyoru kislanyom szeretem ha szepen feloltoztetem aztan elemegyunk setalni elmegyunk a szuperbe akar a kauflandba na es ezt tedd ki facebook on is van vagy 300 kep felteve azt magyarazd meg nekem hogy ettol miert rossz szulo valaki mert szereti ha megcsodaljak a gyereket es azt mondjak ra hogy hu de szep gyerek(amit en amugy is tudok) de ettol kepzeld en feltoltodom es boldog vagyok igen ez az en kislanyom es kiordibalnam es megmutatnam az egesz vilagnak de kerdem en ettol en miert vagyok rossz anya? az a rossz szulo aki veri a gyereket elhagyja a gyereket nem szereti a gyereket nem az aki elviszi magaval bevasarolni es beleulteti a bevasarlo szekerbe es buszken vegig megy a placcon hogy van neki egy csodalatos gyereke
nem tudom elhinni hogy neked gyereked lenne mert akkor ilyen butasagokat nem irtal volna
de kivanom tiszta szivembol hogy ezt a buszke nagy szeretet erzest majd egyszer te is eld at


udv a kauflandba
avatar
freelancer
2012-10-16 01:32:11
A gyermekeket Isten áldja...
nem a gyerekekkel van nekem bajom ! Elődeink miért tudták megoldani ezt a problémát ? Anyáink miért tudták megoldani, hogy pl 7 évnél kissebb gyerek ritkán volt üzletbe vive ? S igenis, itt a mutogatásról, nem arról van szó, hogy nincs akivel hagyni.
Mindenhol szeretik a prófétalelket, ugye, ahogy a Szentírás is írja, csak a saját hazájában nem. Nehogy már holmi mitugrálsz mint én, meg merném a magasságos szülőknek megmondani, hogy esetleg másnak is vannak jogai....A közös, civilizált együttélést azt ugye, úgy kell érteni, hogy a fiatal anyukáknak, esetleg apukáknak csak jogaik vannak, a többieknek, nekünk esetleg idősebbeknek, csak kuss.Csodálkoztok, hogy széthull a nép ? Itt az oka ! Semmilyen konstruktív kritikával nem jöhet az ember, KÉSZ MEGOLDÁSRA is csak annyit kapunk, hogy pofa be.Hát magatokra vessetek, ha a jövő csak rosszabb lesz, ha az olyan embernek a véleményére, mint én, aki esetleg másként látja a dolgokat, mint a nagytöbbség, nem tudtok vaegyszer hallgatni.
avatar
freelancer
2012-10-16 01:54:13
Egyébként a cikk irójának 10.50
Dícséret a cikk írójának. ! Még sok ilyenre van szükség !
avatar
blackbird
2012-10-16 07:53:07
re:
avatar
colstokk
Na végre a játszótér téma!
Nekem az fáj,hogy rongálják...napról napra.De már semmin se csodálkozom,mióta egy nagypapát láttam unoka nélkül hintázni az amúgy is tönkrement hintán a Mol kút mögött köhörészve hintázni.Szembeálltam,-már amennyire mertem anyukaként- és telefonnal lefényképeztem.Szégyellem kitenni...Aztán elmentem,hogy nem zavarjam...

De láttam már anyukát a buszon,hogy mosolyogva vállat vont a kb elsős lányára nézve,aki ült,nem vette legalább ölbe,s az utasok ,köztük sok idős,állni is alig tudtak a lábukon...fő a kényelem,mit nekünk udvariasság...


Miert nem szabad a nagypapaknak hintazni? Lehet, hogy eppen szomoru volt es igy talalta meg a belso bekejet. Nem a nagypapak teszik tonkre a jatszoteret, hidd el. Kulonben nem volt szep dolog szembeallni vele es lefenykepezni...
avatar
Isty
2012-10-16 10:27:40
re: Még egyet tegyüncs csak hozzá
Ne haragudj freelancer, de csak annyit tudok hozzaszolni az irasaidhoz: TE NEM VAGY NORMALIS WAZZEG!!! :-))

Ennyire rosszul latni a valosagot, ennyire elterni tole, majdnem lehetetlen. Meg, hogy mutogatni visszuk/viszik a gyereket bevasarolni es hogy azert ul a bevasarlokocsiban....te beteg vagy, ne haragudj.

Apropo nagyon tetszett a cikk, visszaterve ra, igenis vannak kozos jatekok a jatszoteren es el kell fogadni, kivancsi minden gyerek es engedni kell (az egyszeru muanyag bovlikkal jatszodjon). A bicikli utanfutos jatekot azert en is tulzasnak tartom, jot nevetgeltem rajta....
avatar
VakOnd
2012-10-16 12:16:20
re: Még egyet tegyüncs csak hozzá
Sajnos ez az értékválsággal, van kapcsolatban, ha vki a gyerekét kirakatbateszik, mutogatják. Remélem ez változik, és tartalmasabb értékeket fognak megismertetni a gyerekeikkel (elsősorban a kultúrára és a sportra gondolok), mert ilyen értékrend mellett várható, hogy csak a felszínes dolgok lesznek fontosak a gyereknek is, ha erre nevelik. Persze jó, ha van külcsiny, szép a ruha, jó a séró. Ez persze a nagyzásihóbortot erősíti, a márkás cuccok, kirakat éttermek és plázacicaéletmód majmolása, miközben otthon lehet a zsíroskenyérre sem futja. Dzsentri. Ez a tendencia erősödik. A felszínesség eltapossa a többi értéket. Ez a tendencia baj. Leginkább olyan esetekben alakulhat ez így, akiknél a többi bugyor üres. Legalább a gyerekeinknek hagyjuk meg az esélyt, hogy tartalommal tölthessék fel. A plázacicanevelés a gyerekeinkkel szemben sem korrekt, hiszen, ha elmúlnak hamvasarcú üdék lenni, akkor menjenek a süllyesztőbe, vagy a maradék bájukat árulják?
avatar
VakOnd
2012-10-16 12:37:31
A játszótér szellemi felhozatala is vegyes. Meglehet, hogy a hangadók túl közvetlenek, rátelepednek nemcsak a játszótérre, hanem a megjelenőket is szárnyaikkal betakarva akarják a saját értékük szerint átformálni. Úgy kezelik, mintha azon kommuna matriarchái lennének. Ennek egy kicsapongása lehetett, hogy a helyi "homokozókommunizmus"-ba próbálnak bevonni külső tárgyakat, mint a bicaj az utánfutóval. Ennek a próbálkozásnak elterelő álcázása a telefonálás eközben, mert alibiként használja, kifejezve azt, hogy gyermeke egyéni, kontrolljától független akciója ez. Amennyiben nincs masszív fellépés a garázdálkodással szemben, akkor sikerült a bekebelezés, a köz vált a birtokosává arra az időre, amíg azt el nem tolják onnan. Amennyiben rápirítanak, akkor felháborodottan hivatkozna a telefonos elfoglaltságára, figyelemelvonására.
A legjobb, ha a bicajt a játszótértől jól elhatárolhatóan kívül helyezzük el, kerítésen kívül, vagy az utca túloldalán.
De az értékrenddel az erkölccsel v...
avatar
manci pacio
2012-10-16 12:47:11
re: Még egyet tegyüncs csak hozzá
Freelancer, te nem ebben a világban élsz. Ősanyáink azért nem vitték a gyerekeket áruházba, mert nem volt áruház, nem voltak üzletek. Mindenki megtermelte magának az ennivalót. Cserében vitték tűző napon, szitáló esőben a mezőre, mert ott szerezték be az élelmiszert, vagy miután megitatták a gyereket mákteával, hogy aludjon, befektették az ágy alá, hogy ne szállják a legyek, és otthon hagyták. Saját nagyanyám vallotta be, hogy ő fekete hárászkendővel takarta le az anyámat, hogy higgye azt, sötét éjszaka van, és aludjon. Semmit nem foglalkoztak a gyerekkel. Még a mi, a mai harmincasok idejében is kuss volt a neve. És ma rengeteg érzelmi szegény, pszichopata ember él ennek eredményeképp, mert nem hallott egy mondókát, nem vették ölbe, és sosem mondták neki, hogy büszke vagyok rád, fiam. Kinek mondták gyerekkorában közülünk, te bármire képes vagy, megváltoztathatod a világot, jobbá teheted az emberek életét? Nagyon keveseknek. Mit hallottunk? Kussolj, fogd be a szád, te semmire se vagy jó
avatar
manci pacio
2012-10-16 12:48:04
belőled nem lesz semmi, ne pofázz, ne feleselj - legtöbbször igazságtalanul. Ha nem lettek volna pozitív visszajelzések a pedagógusok részéről, akkor igazuk is lett volna. Belőlünk valóban nem lett volna senki. Miért ne próbáljuk meg a gyerekeinket másképp nevelni? Miért ne próbáljuk meg az önbizalmukat erősíteni? Az öltözködés, az üzletben, előadáson való civilizált viselkedés igenis része a szociális életnek, meg kell tanítani a gyereknek.

Mielőtt hagynák, hogy tönkretegyenek egy előadást a gyerekek, írják ki, hogy gyerekkel belépni tilos. De akkor szervezzenek olyan előadásokat is, ahol a gyerek és a szülő is civilizáltan jól érezheti magát. A Szalóki Ági koncerten is jött, hogy sírjak. Se táncolni nem lehetett, se zenét hallgatni, félórákat várattak izgő-mozgó óvodáskorú gyerekeket, mikor egy felnőtt is ki van akadva, ha félórát várakoznia kell valahol.
avatar
isukinga
2012-10-16 14:45:31
Szerintem meg nem kitiltani kell őket, mármint a gyerekeket, hanem ott bent rávezetni, ránevelni az illő viselkedésre. Szem előtt tartani, nem engedni, hogy a színpadról integessen előadás közben anyucinak. Így mindeni tudná élvezni az előadást. Az előadó és a néző is.
avatar
pepepe
2012-10-18 16:08:51
:(
A cikk tartalmával 100 %-ig egyetértek, és köszönöm, hogy írt erről.
A kérdés viszont az, mégpedig elsősorban az uh.ro üzemeltetőjéhez: biztos ilyen hangnemben, ilyen trágár szavakkal, modortalanul, minden publicisztikai jó ízlést mellőzve kell fogalmazni??? Biztos, hogy az a legjobb módszer egy-akár-, internetes újság hasábjain,hogy így fogalmazzák meg a véleményüket?? Önök nem jártak újságíró iskolába, avagy az élet azon iskolájába ahol az az ember aki nagy plénum elé lép, és véleményt formál, az azt tegye intelligens, emberi módon? Önöket elvileg sokan olvassák, és nem hiszem, hogy az akarna lenni a védjegyük, hogy a "jól megmondtuk, nesze nektek, jó nekünk az alsó szint" ....lenne a cél.
Sajnálom...kívánom, hogy ne süllyedjenek tovább a bulvár nyelv és tartalom aljára. Sok sikert hozzá!
:)
avatar
cristinaberger
2012-10-19 21:46:30
re: Még egyet tegyüncs csak hozzá
Te beteg vagy? A gyereket azert viszik magukkal mert nincs akivel hagyjak. Azt hiszed konnyu a gyereket magam utan cipelni mindenhova? Menj az orvoshoz, hisztis bolond.
avatar
cristinaberger
2012-10-19 21:54:11
@pepepe
Miert kell mindenhez iskola? Akinek tehetsege van, az irjon, a tobbi menjen iskolaba.
avatar
cristinaberger
2012-10-19 21:56:37
re: A gyermekeket Isten áldja...
Pontosan azt akartam mondani, hogy KUSSOLJ. De latom tudod te, hogy mit kell csinalj.
2012-ben meg nem olvastam nagyobb baromsagot mint a tied. Meg ne szolalj jovoig, ami sok az sok.
avatar
Milan Yorgi
2012-10-20 06:47:02
Too Much
Szo mi szo a mostani szulok,tul sokat megengednek..ezt nincs mit vitatni.
Kerdem en: Miert kell pld ul vendeglobe vinni , hogy szetordibalja a helyet, az ember nyugodtan ne tudjon falatozni,beszelgetni? Ha eldob egy napolyszeletes papirt a jardara ezt miert kell engedni?Ha esetleg szolsz meg ,te vagy megnezve, hogy - hogy mertel szolni, miert nem foglalkozol a sajat bajoddal ugyebar? ! Amit meg tapasztaltam: Sok fiatalabb szulo egyenesen kiabal veluk,nincs turelme..akkor minek kellett kolyok?Nem tudta mit vallal :) Hahahaha.
avatar
pepepe
2012-10-20 12:42:14
re: @pepepe
"Miert kell mindenhez iskola? Akinek tehetsege van, az irjon, a tobbi menjen iskolaba."


ÍGY VAN!...DE ha NINCS "tehetsége"???Igaz??? :)....Mellé nincs kellő szókincse se,nem ismeri az újságírás alapvető szabályait se, stb... ráadásul lenézi az olvasóit mert olyan módon fogalmazza meg a mondanivalóját.
:(
avatar
freelancer
2012-10-20 21:11:24
Nem engem támadtatok meg..
Azok, akik itt a mondanivalómat, vagy esetleg személyemet támadták meg a csípős reakciójuk által, tulajdonképpen nem rám haragszanak. Belátom, hogy az igazság szikrája mindannyiunkban benne van, így bennük is. Ti azért támadjátok a mondanivalómat, illetven bárki mondanivalóját, aki azt állítja, hogy így a dolgok nem jól vannak, mert a lelketek mélyén tudjátok, hogy igazam, igazunk van. A kisanyák java része csakugyan plázacicává degenerálódott.
Majd egyszer felnőttök ti is, belátjátok majd, hogy miért nem jó ez így. Addig is, az olyan embernek mint én, aki tudja, hogy nagyon sok társadalmi gondot, problémát, hogyan lehetne orvosolni, nem marad más, mint hátrahúzódni, s hagyjuk, menjetek neki fejjel a falnak.
Az igaszság megismerésének ugye, társadalmi szinten, 3 foka van... Előbb kinevetik... aztán megtámadják, hátha e kettőtől el fog tűnni, s nem kell többet szembenézni vele.. Utovégül pedig, az igazság győzedelmeskedik, s megtanuljátok elfogadni azt.
avatar
torpe
2012-10-23 08:20:51
Hat te nagyon el vagy szallva magadtol kedves Freelancer!!!Eloszor is mi az hogy igazsag???Szerintem ez mindenkinek mast takar.Mindenkinek a sajat igazsagat!!!Ugyhogy legyel te csak el a sajat kis igazsagoddal boldogan:)))

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."