Itthon » Közélet

Fának ütközött, meghalt

Halálos kimenetelű autóbaleset történt Máréfalva mellett hétfőn délelőtt, egy harminc éves kápolnásfalusi férfi életét vesztette.

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
oktoberitanacsules01

Élőben az októberi tanácsülésről – átadták a Vasszékely-díjakat

Kivételesen egy órával később kezdődik az...
56osfelvonulasUdvarhely

Megint lecsapott a prefektus a magyar trikolórra

Az október 23-ai díszítés miatt büntette meg a...
Kossuth utcába Kossuth címert!

Lyukas izék a főtéren

Az október 23-ai megemlékezés alkalmából ünneplőbe...

Itthon_Kozelet
Itthon_Kozelet
szerkesztoÍRTA: UH.RO
2010. november 15., 17:38
34 hozzászólás. 

A rendőrségi vizsgálat szerint 10 óra után tíz perccel a 30 éves B. Sz. Máréfalva felé vezette Volkswagen gépkocsiját, a Cekend-tetőről lefele jövet elveszítette uralmát a jármű felett és egy útszéli fának ütközött. Az autóvezető a helyszínen életét vesztette, a mellette ülő, 23 éves, szintén kápolnási B. I. könnyebb sérüléseket szenvedett, őt a városi kórházba szállították.

Ioja Viorel helyi közlekedésrendészeti vezető honlapunk kérdésére elmondta, hogy a vizsgálat szerint az autó nagy sebességgel közlekedhetett, feltehetően ez okozta a tragédiát. Idén Udvarhelyszék területén ez volt az ötödik halálos kimenetelű közlekedési baleset.


34 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat
avatar
Füles
2010-11-15 17:59:27
És nem tűnik fel senkinek,hogy azok a fák ha nem lennének ott talan életben marad akarmekkora is a sebesség nagyobb let volna az eselye annak hogynem veszti életét.Az egészet ki kéne vágni.
avatar
Agynyuzo a Sunyi
2010-11-15 18:06:20
Talan igazad van. :( :idea: de nem art a sebbesseget is be tartani
avatar
Füles
2010-11-15 18:08:57
Ott 90 a megengedett 50 eleg ahoz hogy egy fa ki nyirjon
avatar
MELVIL
2010-11-15 18:17:07
Nem volt nagy a sebesseg a tanuk elmondtak hogy 90-nel nem volt nagyobb.
avatar
ibolyadimeny
2010-11-15 18:09:46
nem a fak a hibasak...hanem a sebesseg..
avatar
Füles
2010-11-15 18:17:15
semmi bajom a fakkal de nincs ott semmi keresnivalojuk fontosabb a fa mint egy ember elete???menj neki egy fanak 50 el lam mi tortenik
avatar
MELVIL
2010-11-15 18:22:52
igazad van fules
avatar
Nero
2010-11-15 18:29:21
Meglehet h itt tenyleg nem a sebesseg tullepese volt a baj de azert nem artana odafigyelni a vezetesre ha mar autoba ulunk mert sajnos nemritkan a puszta figyelmetlenseg vezet sulyos balesethez sot sokszor nemcsak a baleset okozoja esik aldozatul...
avatar
bmisike
2010-11-15 18:53:29
Megáll az eszem, hogy vannak olyan emberek, akik szerint a fa a hibás :( Ha az autóvezető figyelmesen és az útviszonyoknak megfelelő sebességgel (ezt nem összetéveszteni a megengedett sebességgel, mert ott kanyarban is 90 a megengedett, mégis lassítunk,nem...) közlekedett volna, nem lett volna mit az út mellett keressen, ahol a fák vannak.
avatar
sacce
2010-11-15 19:04:09
nem hiszem el... méghogy a fák a hibásak... az a fa oda nőtt, tisztítja a levegőt, nélkülük elég sok bajunk lenne a földi létünk közepette. az ember sajnos mindig másba keresi a hibát. sajnálatos, hogy ez a baleset megtörtént, de NEM A FÁK A HIBÁSAK. komolyan... nem elég, hogy Kápolnást egy jó esőzés után elviheti a sár, mert kiirtották a sok erdőt a falu körül, amik megtartják gyökereikkel a földet, most az út mellé se kell a fa, mert neki lehet menni. biztonságos vezetéssel NEM történhet meg, h neki mész egy fának.
avatar
zterex1
2010-11-15 19:12:50
A fák nem oda nőttek, hanem oda ültették valamikor régen ( amikor nem volt ekkora forgalom ).
Most már ideje volna újakat ültetni, csak valahol máshol és ezeket kivágni. Nem az erdőről van szó, hanem a közvetlen az út melletti fákról.
avatar
zterex1
2010-11-15 19:17:00
A repülőterek leszállópályáinak a környékét sem ültetik be fával, pedig jól mutatna.
avatar
Füles
2010-11-15 19:57:13
azok a fak nem oda nottek hanem oda ultettek valamikor a komunizmusban amikor nem volt ekkora forgalom.azota sok minden mas lettsokkal tobb auto kozlekedik az utakon.Vajon miert van az hogy nyugaton az ut mellé nem ultetnek fat?Mert ott el ertek azt a szintet amit ithon meg eggyesek nem es nem tudjak mit beszelnek csak az a lenyeg hogy be irjon valami ökörséget.Nemreg szentegyhaza mellet a strand nal meg halt egy fiatal lany o sem vezetett gyorsan hanem egyeb okbol kifojolag sodrodott le az utrol es eletben maradt volna ha nem a fa fogja meg az autot hanem az autonak lett volna utja sodrodni.Nekem semmi bajom a fakkal de ne az ut mellet legyenek
avatar
blackbird
2010-11-16 11:17:22
Fules, a lany akirol beszelsz, tudomasom szerint a leesett telefonjat probalta megszerezni vezetes kozben. Nekem is van jogositvanyom, vezetek is eleget, sajnos barkivel elofordulhat az ilyesmi :(, viszont nem artana ovatosabban vezetnunk. El kell indulni 5 perccel hamarabb es nem az uton hozni be a lemaradasunkat. Sajnos sokan a sajat hibankbol kell tanuljunk, ha meg megadatik a lehetoseg
avatar
Füles
2010-11-15 20:01:39
Le visz az utrol egy anyaghibas dio ami el torik vagy egy hibas csapágy ami miat blokkol a kerék nem kell ahoz gyorsan hajtani hogy le kerulj az utrol
avatar
Baly77
2010-11-15 20:43:44
A fákat ki kell onnan vágni, nem biztonságos. Mint ahogy a sebesség, a megfontolatlan előzés és az autó tökéletlen működése (ahogy azt Füles is írta). Sajnos ez most már nem hozza vissza szegény fiatalembert, viszont megmenthet másokat. De nincs mit várni az útügytől. Füles: ne vedd zokon, írsz te jó dolgokat(is) de eszméletlen helytelenül. Az igekötő az ige előtt: egybeírjuk(elérték, meghalt, stb.) itthon, két t, egyesek, egy gy.....van neted, mielőtt elmented nézd át. Így komlytlannak tűnhet amit írsz. És ez nem csak neked szól....
avatar
milka23
2010-11-15 20:50:55
A fa nem hibás csak meg kell tanulni civilizáltan vezetni és oda figyelni. Ha a megengedett sebesség 90/h az nem azt jelenti, hogy annyival is kell menni. A Cekendbe nem 90/h mennek sokan, hanem 100-nál is többel, mert azt hiszik, hogy így vagányok. A másik, hogy nem figyelnek oda és nem mérik fel, hogy mire is képes a jármű amit vezetnek. Meg állni is tudni kell. Lassan mész tovább érsz. :(
avatar
FF
2010-11-15 20:52:12
Kedves kommentálok.. a fákat nem viccből ültették annak idején, és manapság is az utak mellé, hanem céllal, éspedig, h megtartják a földet, h ne csusszon meg.. és mivel köztudott h a Románia utak nagy részének nincsen meg a megfelelő alapozása, ezért a fák nagyon sokat segítenek abban hogy tartást biztosítsanak.. Felfogják a vizet és gyökereikkel biztosítják a földrétegek összetartását... a környéken nézzetek csak szét.. ahol kivágták a fákat az utak mentén, ahol régebb volt.. hány helyen megvan süllyedve az úttest egyik másik része.. először gondolkozzunk, utánna kommentáljunk...
avatar
Füles
2010-11-15 20:55:58
Baly77 ne haragudj nem figyeltem oda.És nem láttam értelmét most:)
avatar
szabika89
2010-11-15 21:24:21
:(
nero van jogositvanyod??? ha van akkor tudod h ha vezetsz te is le pillantasz valamiert...o is ezt tette szerencsetlensegire.

b misike: a nevedbol itelve gyerek vagy. a baleset egy egyenes szakaszon tortent nem kanyarban. az utviszonyoknak megfeleloen kozlekedett betartval a szabalyokat.


sacce a fa odanott mert valamikor valami kommunistak oda ultetetettek. azoknak a faknak semmi keresnivalojuk a fout mellett....hol viszi el kapolnast te a sar te szerencsetlen... biztonsagos vezetes?? te biciklivel tudsz menni legalabb??? vagy esetleg gyalog??? minig ugy mesz at egy atjaron hogy megalsz es szet nezel??? BIZTONSAg a mai vilagban nincs ilyen mikor kilepsz a hazbol akkor mar veszelybe vagy sokszor sokan meg a hazukba is. majd ha egyszer lesz jogsid meg kerdeznem tolled hogy mi tortenhet meg es mi nem.gondolkodj el mert te is megjarhatod vagy szuleid testvereid. ok is kerulhetnek ilyen helyzetbe.
nem szabad elszolnia az embernek magat mert barkivel megtortenhet.

az aldozat 1 baratja
avatar
zsuska86
2010-11-15 21:57:55
ha vki vmit nem tud biztosra,az ne irjon hujeseget!!!ja es senki es semmi nem hoza vissza mar,es hagyak bekeben nyugodni!!!
avatar
nunuke
2010-11-15 22:05:51
Nemtudok napirendre terni ettol a hirtol.A kornyezetvedoknek uzenem h nem az osszes fat kell kiirtani hanem az utszelen levoket, ha lenne egy kis vilaglatasod es korulneznel a nalunk sokkal fejletteb orszagok utszelein akkor ti is rajonnetek eletveszejesek es nincs szukseg ra. Mert ha nincs fa ripityara torik a kocsi ajja es o meg mindig el. De ha a te csaladaitokkal vagy barataitokkal tortenik akkor is ezt mondanad????????????vagy akkor mosod kezeidet?? Aki ismerte tudta h milyen ember volt.
Sajnalom a Csaladjat es a baratit beleertve engem is. Neki mar jo ott van Isten melett es onnan figyel le rank. Pihenesed legyen csendes emleked aldott. Isten veled draga jo barat.

"Csillagok közt él már,
angyalok közt jár,
ott, hol csendből épül vár,
s igaz lelkére az Isten vigyáz már."
http://www.youtube.com/watch?v=GsOi3ZaxU9M
avatar
möjszömbágpulá
2010-11-15 22:11:45
...én is szerettem gyorsan járni, de szerintem is igaz, hogy "a sebességgel nyerhetsz egy percet, veszíthetsz egy életet"


Régebben a Fogaras tetején ameddig kergetőztem egy illetővel, félreálltam fenn, majd kis idő múltán mellém megállt a II. helyezett. Asztonta. " mai bine sa fii intarziat, decat la spital"...jót röhögtem. Akkor.
avatar
bmisike
2010-11-15 22:39:49
re: :(
szabika89 a nickedből ítélve "csak" 4 évvel vagyok idősebb nálad ugyanis 1985-ben születtem. Először is nem azt írtam, hogy kanyarban történt a baleset,hanem azt,hogy amiért 90 km\h a megengedett sebesség azért nem muszáj annyival menni. Én is sajnálom az áldozatot :( , és részvétem a családjának, de nehogy már a fákat kezdjük el hibáztatni. Ennyi erővel lehetne hibás az autó, a nap (miért süt szembe), stb. stb. És nyugaton is vannak fák az út mellett, annyi különbséggel, hogy ott szalagkorlát választja el az úttesttől. Ha valaki szerencsétlenül ütközik szalagkorláttal, abba is bele lehet halni :( De a fák kivágása helyett mindenkinek azt javaslom,hogy a figyelmes és óvatos vezetés többet ér
avatar
Egy a sokból
2010-11-16 09:35:14
Sajnálom a fiatalembert és a családját!


Szerintem sem biztos, hogy a sebesség volt a fő ok. Abban sem vagyok biztos, hogy másként alakul a baleset, ha nem fának ütközik, hanem bucskázik párat az autó a mezőn.
Azt sem kell elfelejteni, hogyha fel voltak szerelve a téli gumik, akkor, a meleg miatt, egészen más az autó tapadása.
Sok elméletet lehet ilyenkor kitalálni, a lényeg, hogy sajnos meghalt egy ember, akinek még lett volna tennivalója idelent.

RIP
avatar
endyke84
2010-11-16 10:37:20
Szerintem vagjuk ki az egesz erdot, az lenne a megoldas!!!
avatar
endyke84
2010-11-16 10:38:51
Ez a komment FULES-nek szol!!!
avatar
Nero
2010-11-16 11:16:16
Valasz Szabika89-nek
Igen van jogositvanyom lassan 10-eve es a munkambol kifojolag evente 60-70ezret vezetek es en jol tudom h nemlehet mindig az utat figyelni de sajnos lattam mar ojat is h az elottem halado azert gazolt halalra ket bringast mert az autoja eppen akkor lepte volna at a 100-ezredik km-ert es o az autoja km-er szamlalojat figyelte kezeben a mobiltelefonnal h le tudja fenykepezni...
En sajnalom ami a baratoddal tortent es az amit irtam korabban az nyilvan nem neki szolt hanem mindenkinek aki autot vezet mert sajnos ijenek is megtortennek.
avatar
zman
2010-11-16 17:44:58
Halálos autóbaleset Máréfalva mellett
Mi a baj a fával? Mi lett volna ha egy autobuszmegállóba szágúld bele, ahol ráadásul kisgyermekek tartózkodnak abban a pillanatban? NEM A FÁK A HIBÁSAK!!
avatar
Füles
2010-11-16 21:28:00
endyke sötét vagy mint az éjszaka!Tudtad?Nekem nem az erdökkel van a bajom,hanem azokkal a fákkal amik miatt többen meghaltak.Vágd ki 10 et ültetek ha kell de nem ut mellé hanem mashová.Gondolkodj mielött irsz valamit.
avatar
möjszömbágpulá
2010-11-17 01:02:27
Füles, azért te se menj 90 el, annak ellenére hogy nincsemek az útszélén fák. Mert egy ilyen folcvágen ventó 92 edisön, vagy golfinger1-2-3-4, vagy dákvágen, a sok függönylégzsákkal és 7 féle vezetés biztonság javító hi-tec cuccal sem véd meg, nem a fáktól nem. me nem. MAGADTÓL TE. TUDÓS.
Gondolj arra, hogy békásnál a szerpentineknél nincs szalagkorlát, de fák sincsenek- mégse mész 90-el, holott simán lehet menni még többel is...szerintem tényleg ne rugózzál a fa témán. Hidd el, nem a fa ölte meg a szerencsétlen gyermeket, hanem saját maga. Igen. Ezt nem hiszi el senki. Ő fogta a kormányt, tette be 2900 nál ötösbe, vissza kétezerháromszáz, haladjunk. Hopp meglibbent a kocsi, sodróduk...én nyomom a féket blokkol...jobban sodródunk...le az útról...túl sok lett. A fa pedig ott van...jaj csak az utasaimnak ne essen bántódása...mert én vezetek...csak én haljak meg. Érted. A fa nem öl meg senkit. Az ember, az igen. Hol magát, hol másokat.A fa növény
avatar
blackbird
2010-11-17 08:00:06
Reszvetem az elhunyt csaladjanak, rohadtul tud fajni, amikor egy szeretett ember elhagyja ezt az arnyekvilagot es sajnos nem lathatjuk viszont. DE!!!! Mindemellett egyetertek möjszömbágpulá-val. Sajnos a figyelmetlenseg es a gyorsasag az, ami megol minket es nem a fak. Hallott valaki arrol, hogy nagyapaink a szekerrel nekimentek a fanak es meghaltak? Pedig azok a fak akkor is ott voltak :side: es mielott valaki megkerdezne, nem, nem sirom vissza azokat az idoket es en is eleg gyorsan vezetek, pedig nem artana lassitani es elgondolkozni azon, hogy mi a legfontosabb es azon sem, hogy talan masok eletet is veszelyeztetjuk. Lehet, hogy nem kapunk masodik eselyt. Ja es Fules, mi megyunk a fanak, nem a fa nekunk :whistle:
avatar
Füles
2010-11-17 11:47:21
Tudod mit möjszömbágpulá???A nicked es a "Magadtól te" dumád mínősít téged nagy okos
avatar
lala
2010-11-18 10:32:40
Na bántsátok a fákat - inkább tanuljatok meg elővigyázatosan vezetni!!

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."