Megszületett az eredmény!

Majdnem ugyanolyan helyzet alakult ki, mint az eddigi. A tanács összetétele alig változott, folytatódik a csata.

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
Bunta01

Leköszönt Bunta

Péntek délután beiktatják az új polgármestert, Bunta...
Gálfi Árpád és felesége mindenkivel kezett fogott fotó: Szabó Attila, Balogh Réka

Itt az új városvezetés - élő

Pénteken megalakul Székelyudvarhely új tanácsa,...
Jakab Áron Csaba

Folytatódik a boszorkányüldözés az RMDSZ-ben?

Az RMDSZ állítólag sokkot kapott, Jakab Áron Csaba...

varoshaza
varoshaza
szerkesztoÍRTA: PÁL GÁBOR
2009. szeptember 27., 23:59
22 hozzászólás. 


Ismét a zöldek lesznek a mérleg nyelve. Kilenc RMDSZ-es, kilenc MPP-s és egy Zöld Párt képviselője lesz Székelyudvarhely Tanácsában. Az eddigi helyzet majdnem ilyen volt, akkor is a zöldeknek óriási döntő szerepe volt, ezúttal ismét rajtuk múlhat a tanács sorsa.

A választási bizottság legutóbbi adatai szerint 32831 szavazóképes lakosból 7954 tette le voksát (24,22 %). Ebből 3194 polgár szavazott a Romániai Magyar Demokrata Szövetség listájára, 3120 a Magyar Polgári Pártéra és 468 a zöldekre.

Tehát a tanács összetétele a következő:

MPP RMDSZ Zöld Párt
Szász Jenő Bíró Enikő Jakab Attila
Sebestyén Csaba István     
Incze Zoltán
Fóri Irma Györgyi Gergely László
Gálfi Árpád Novák Károly
Balázs Árpád Szilveszter Sándor
Orbán Balázs Benedek Árpád Csaba   
Mike Levente József Jakab Áron Csaba
Molnár Miklós Béla dr. Nagy Levente
Tókos Szabolcs Incze Csongor

címkék:

22 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat
avatar
ombudszmen
2009-09-28 11:15:42
Mit is nyert a helyhatósági választáson az RMDSZ?
Magyarán semmit. Elvesztette a nyugdíjasok bizalmát, választóinak 10%-át és meg sikerült Bunta polgármester urat is elszigetelni. Köztudottan feszültség van az RMDSZ-en belül A Bunta és a Verestóy támogatta Bíró Enikő csoport között. Ja és ne feledkezzünk meg a zöldekről sem, ők kifejezetten vesztesek, hisz a lejárató kampánylapot terjesztő Uff-elnök Jakab Attilával jutottak be.
Vajon mi lesz velük?
Kivel fog kiegyezni a bukkott Zöld párt az RMDSZ-el vagy az MPP-vel. Az RMDSZ megtette ajánlatát nekik, odaígért fűt-fát? Esetleg 11.000 eurót? Oh, nem Jakab Attila ennél okosabb, ő min. a dupláját kérheti. Ilyenek a zöldjeink, kis mohók és korruptak. Eladják bőrüket, becsületüket.
És mi lett az MPP-vel?
Hát ő nyert. Megnyerte a nyugdíjasokat, ez rosz hír az RMDSZ-nek. Erősödött, de nem sokat, nagyjából 10%-ot.
avatar
lordking
2009-10-06 20:49:55
Azért én nem lennék ennyire biztos az egészben.bár ombudszmen valszeg egy sok információval rendelkező ember, azért mindent ő sem tudhat. Amúgy nem egyszerű a zöldeknek sem most dönteni. az mpp negatív kampánnyal lépett egyet, de biztos vagyok benne, hogy eljön az idő, amikor ez a fajta mocskolkodás megbosszulja magát. hiszen ez nem a székely ember sajátossága. az rmdsz pedig bánhatja, hogy nem maradt a régi csapattal és hogy nem fektetett nagyobb hangsúlyt a dolgokra.kedves ombudszmen, aki az mpp- t védi, támogatja, nem gondolod, hogy a polgári értékrenddel nem igazán összeegyztetehető ez a fajta megnyilvánulás???
avatar
dickens
2009-09-28 13:07:03
re: Mit is nyert a helyhatósági választáson az RMD
Érdekelne, minket is az 11 ezer eurós story, esetleg, valami hiteles tényekkel is tudnál szolgálni? Vagy csak hallottál valamit?

avatar
ombudszmen
Magyarán semmit. Elvesztette a nyugdíjasok bizalmát, választóinak 10%-át és meg sikerült Bunta polgármester urat is elszigetelni. Köztudottan feszültség van az RMDSZ-en belül A Bunta és a Verestóy támogatta Bíró Enikő csoport között. Ja és ne feledkezzünk meg a zöldekről sem, ők kifejezetten vesztesek, hisz a lejárató kampánylapot terjesztő Uff-elnök Jakab Attilával jutottak be.
Vajon mi lesz velük?
Kivel fog kiegyezni a bukkott Zöld párt az RMDSZ-el vagy az MPP-vel. Az RMDSZ megtette ajánlatát nekik, odaígért fűt-fát? Esetleg 11.000 eurót? Oh, nem Jakab Attila ennél okosabb, ő min. a dupláját kérheti. Ilyenek a zöldjeink, kis mohók és korruptak. Eladják bőrüket, becsületüket.
És mi lett az MPP-vel?
Hát ő nyert. Megnyerte a nyugdíjasokat, ez rosz hír az RMDSZ-nek. Erősödött, de nem ...
avatar
ombudszmen
2009-09-28 13:32:21
rmd
K. RMD!

A 11 ezer eurot a korabbi parttarsuk kapta alias Zulu, aki az Rmdsz szamara szavazott. Felrugott minden korabbi egyezmenyt amit Hajdo mentoruk kotott az MPP-vel. Vagyis az egyensuly megtartasaert MPP-s alpolgarmester szuksegeltetett volna. Ezt minden politikai elemzo, vagy jozan politikus elismerhet. Az eroviszonyokat a korabbi 3 valasztas igazolta. Tehat nemmeglepetes annyira a mostani eredmeny sem. A zoldek az MPP altal ki nem toltott urt probalta kihasznalni. De mi aron?
Ezert felteheto a kerdes, hogy megint nem probalkozik Verestoy csuszopenzzel? De igen, itt most az a kerdes, hogy alias Jakec mennyire gerinces, es all ki a partja erdeke mellett.
avatar
ombudszmen
2009-09-28 13:35:59
re rmd
Szereny velemenyem szerint a hatterben folyo egyezkedesbol a zoldek kerulnek ki gyoztesen, de politikailag vesztesek maradnak, akar az rmdsz-el, akar az mpp-vel kotnek egyezseget. Hajdo pechere.
avatar
lordking
2009-09-29 15:59:13
sajnos, elég nehéz döntés. mert látod te ombudszmen, ha egyik, vagy másik felé megy, akkor is a másik oldal azt mondja, hogy eladta magát. de te mintha örvendenél, hogy így jött össze. hát az biztos, hogy fel kell kössék a gatyamadzagot...viszont sokkal jobb lenne, ha nem ilyenekkel kellene az időket tölteni, hogy hatalomra vágyó, mócsingokra áhítozó puffancsoknak kelljen helyet biztosítani...sajnos még Udvarhely elbírja ezeket az egyéneket...én szégyellem magam, hogy udvarhelyi vagyok, ezek után.
avatar
ombudszmen
2009-09-28 13:52:22
Meg egy utolso meglatas
Jelen helyzetbe az Rmdsz-nek termeszetesen erdeke, hogy mindent megtegyen a kormanyzas megszerzesere (ebbol is kovetkeztetheto a csuszopenz felajanlasa), hisz egy evtized ota nem tudott semmit sem felmutatni Szasz Jeno lejaratsan kivul. Az elmult egy ev evertekeloje pedig egyenesen rohejes volt, hisz a megujult fiatal Rmdsz-es vezetok egy SZMVSZ egyesuleten es gyenge Mesevaroson kivul nem tudtak semmit felmutatni.
Igy az RMDSZ-nek erdeke, hogy letrejojon a harmonia a varosban, amennyiben nem, szamolhatnak a szavazoi bazis leepulesere.
Persze a harmonia megszerzesere tobb ut is van, nem csak a polgarmesteri szek es a tanacs megszerzese.
Itt ajanlok egyet, amivel megtarthatjak a szavazóbázisukat es az MPP-seket sem teszik passzivva.
Hagyjak, hogy kiegyezzenek az MPP-sek a Zoldekkel, igy ok allithatnak alpolgarmester, ez egy mesteri huzas a beke megorzesere. A varos is sokat nyerhetne rajta. Es meg egy mukodo tanacsot is kaphatnanak, mert az MPP-nek is szorul a hurok. Nekik is erdekuk...
avatar
pek
2009-09-28 14:21:18
Ezzel az eredménnyel a város nem nyert semmit. Nem oszlattam föl a tanácsot, tehát szavazni sem mentem.
avatar
Buldózer
2009-09-28 17:15:42
Az, hogy a Zöldek tévedtek egy nagyot Jakab Attilaval az élen, az tiszta és világos.
DE..!!!! Ne feledjétek, hogy a mocskolódó, rágalmazó, szamiszdat kiadványok mindenkori nagy királya és bajnoka nem más mint maga Döbrögi Jenő és fenyves csapata. 1996 óta minden kampányban hazarendelte az idegenbeszakadt csicskásait és kinyomtatott valami rágalmazó lapocskát.
A Döbrögi szerencséje az, hogy őt, őket még nem csípték nyakon!!!!!
Persze, ahogyan a román közmondás tartja :"Hoţul neprins, Negustor cinstit!"
Szóval az MPP - Zöld konfliktusban még mielőtt Döbrögi a Jakec szemében vizsgálgatná a szálkát, azelőtt a s sajátjában kellene észrevegye a fenyőfát.!!!!!
Az UDMR-ről csak annyit, hogy legyen már annyi kurázsi valamelyik újonnan bejutott tanácsosukban, hogy küldje el Duci Enikőt a sunyiba és szólítsák már fel,,,,,végre a lemondásra.
Szégyen amit az a perszóna lerendez....Fújjjjj és nagyon gamat...
avatar
lordking
2009-09-29 15:54:35
egyetértek a perszónával kapcsolatban.... sokat veszített az Rmdsz vele...
avatar
gabriel
2009-09-29 10:13:18
Az idokozi valasztasok legnagyobb vesztese egyertelmuen az RMDSZ, hisz a kituzott celukat, a 1o mandatumot, nem sikerult megszerezniuk. Tovabba Zold Partbol (allitolag komoly penzosszegert) "igazolt" alpolgarmestert is elveszitettek, akivel kezen-kozon, de mukodott a dontokepesseg.

Amennyiben onerobol nem sikerulne, egy b-tervet is beutemeztek (b, mint Borbath Istvan), egy hazon beluli fuggetlent is inditottak, aki majdnem bejutott… Egyertelmuen Zilahi Imret csereltek volna egy sokkal egyszerubben kezelheto Borbath-ra. Ha sikerul ez a tervuk, minden siman mukodik. Mellesleg kicsit elorelatobb szamitassal Borbath Istvant sikerult volna bejuttatniuk…

A kudarcnak tobb oka is van/lehet: tulmeretezett onbizalom, felreertelmezett nepszerusegi index a feloszlatas elott, a Polgari Part sokkal jobb mozgositast hozo kampanya, Biro Eniko (le)szereplese es az ezt koveto hibak szorozata (elnezes kerese…) stb.

Az egyszem zold tanacsos nincs konnyu helyzetben. Elfogyasztjak reggelire, ...
avatar
gabriel
2009-09-29 10:13:55
(folytatas) ...amennyiben elkotelezi magat erre-vagy arra… Hisz a kozelmult tapasztalataibol kiindulva nem azert kell a tobbseg, hogy a varosvezetes mukodjon, hanem a politikai rivalis felaprozasahoz.

A kozeljovo ertelemszeru lepese – sajnos - egy polgari alpolgarmester tamogatasa. A nyugalom es az egyensuly megteremtesenek remenyeben… Az alpolgarmester a varos vezetesenek szempontjabol sulytalan tisztseg, viszont olyan poziciot jelent, mely egy Szasz Jeno-tipusu politikusnak presztizskerdes… Ezt a tisztseget majd mire hasznalja, az egy masik kerdes…

avatar
lordking
2009-09-29 15:59:09
De éppen ez a baj emberek! Két tűz között a zöld...mert mit is tegyen? támogassa Jenőt, aki köztudottan ge..ó, és tudjuk mit fog tenni tanácsosként, vagy támogassa az RMDSZ - est, akivel felbomlik az úgynevezett egyensúly??? Ez a kérdés, válasszatok!!

Moderálva uh.ro
avatar
ombudszmen
2009-09-30 10:35:58
Re: Lordking
K. Lordking

Szerinted melyik tett szamit bunnek, mocsoknak, mocskolodasnak?

1. Az egyeduralkodo mediaval rendelkezo RMDSZ, aki egy evtizede a mediat felretajekoztataskent hasznalja es oranal fogva vezeti az embereket, raadaskent a kampanyba is ragalmazasra hasznalja mindezt?

2. Vagy a fiatal MPP, aki rakenyszerulhet ilyen modszerekre, mert nem tudja megvedeni igazat? Es honnan tudod, hogy ragalom mindaz, ami megjelent?

Ha mindezeket nezzuk egy adott ido intervalumban, egyertelmu kinek az oldalara dol el a merleg. Es elhiheted nem az MPP oldalara.
avatar
ombudszmen
2009-09-30 10:51:13
Mai utolso szolam Lordkingnek
Az egyensuly kerdese nem kerdes.


Ez nem mai tanulmany, nem a szemelyes talalmanyom. Ezt a politikahoz ertok ertik. Nem kell sok magyarazatot adni, arra hogy mi vezet a beke utjahoz. Az egymas tiprasa nem vezet sehova, ez meg az udvarhelyi tapasztalatokbol is kovetkeztetheto.

Tehat a javaslat, amit az udvarhelyi helyzet megoldasara tettem a beke megorzeset szorgalmazhatja es elorevetithet egy politikailag es tarsadalmilag fejlodo Udvarhely-kepet. Mindket fel javara szolgalhat. Es meg a tanacsban egymas javaslatainak elfogadasat is jelentheti.
avatar
lordking
2009-09-30 14:42:40
re: Mai utolso szolam Lordkingnek
Azt gondolod, hogy ha Szász Jenő lesz az alpolgármester, akkor megnyugodnak a kedélyek?? Hogy ő megold mindent??? Na azt csak gondold te!!! sajnos, én már részéről nem várok szinte semmi jót. Mondjuk jól esne, ha meglepne valami jóval...


:woohoo:

avatar
ombudszmen
Az egyensuly kerdese nem kerdes.


Ez nem mai tanulmany, nem a szemelyes talalmanyom. Ezt a politikahoz ertok ertik. Nem kell sok magyarazatot adni, arra hogy mi vezet a beke utjahoz. Az egymas tiprasa nem vezet sehova, ez meg az udvarhelyi tapasztalatokbol is kovetkeztetheto.

Tehat a javaslat, amit az udvarhelyi helyzet megoldasara tettem a beke megorzeset szorgalmazhatja es elorevetithet egy politikailag es tarsadalmilag fejlodo Udvarhely-kepet. Mindket fel javara szolgalhat. Es meg a tanacsban egymas javaslatainak elfogadasat is jelentheti.
avatar
lordking
2009-09-30 14:47:59
re: Re: Lordking
Abszolút elítélendő, amit tett az Rmdsz a médiákkal, kihasználva azt, hogy a tulajdonában vannak... De ne feledjük el, hogy itt nem a média a kérdés, hanem a politikai helyzet.
Azért azok a "kiadványok" amelyekkel teletömték a postaládáinkat nem igazán lehet polgári értékünek titulálni...
Az pedig nem ment fel senkit a tettei alól, hogy hát a másik is lopott, én is lopok, vagy a másik is gyilkolt én is gyilkolok... valahogy így jön ki nálad, hogy az ifjú MPP is valahogy meg kell védje magát...
Tudod az a gond, hogy most már nem egy, hanem két tábor csinálja ugyanazt, és le sem ...... a jó népet! na látod, ez a gond
:!: :!: :!:


avatar
ombudszmen
K. Lordking

Szerinted melyik tett szamit bunnek, mocsoknak, mocskolodasnak?

1. Az egyeduralkodo mediaval rendelkezo RMDSZ, aki egy evtizede a mediat felretajekoztataskent hasznalja es oranal fogva vezeti az embereket, raadaskent a kampanyba is ragalmazasra hasznalja mindezt?

...
avatar
lordking
2009-09-30 14:49:41
... és, ha lehet, most titulálj zöldnek is, mert zölddel írtam a szövegemet... hogy megzavarjalak, ez más színű lesz :woohoo:
avatar
ombudszmen
2009-10-01 15:54:21
Re: Lordking
K. Lordking

Huuu... nem ertem miert szeretnel megzavarni? Nem ismerlek, es nem is erdekel a politikai szinezeted. De most, hogy igy felemlegetted a szineket, en szemely szerint a kek szint szeretem.

*Egyebkent szimpatizaskent szemlelem a dolgokat.

Ami a "kiadvanyok"-ra vonatkozik, valoszinu nem is olvastad azokat a "kiadványok"-at, mert ha olvastad volna nem titulalnad ily vehemensen.

Egyben azert igazad van, mindket(-harom) tabor annyi szavazatot kapott a szavazoitol, amennyit megerdemelt.

En csak elemzek, es amit eddig lattam abbol az alabbi kovetkeztetest vontam le (szimbolikusan jegyzem fel): a fenyofa megtorpant novekedeseben (de alulrol lassan novekszik), a tulipan kokadozik a melegben (meleg a talaj alatta) es a napraforgo(mag) meg ki sem kelt (es lehet, hogy nem is fog). :)
avatar
ombudszmen
2009-10-01 16:34:20
Utolso mara. Az egyensuly.
Amennyiben nem erted az egyensuly meghatarozast, kerlek K. Lordking, lapozd fel a Pallas Nagylexikont es keresd ki a Politikai egyensuly passzust.

En ezt a kijelentest Udvarhelyre vetitve ertelmeztem vagy felteteleztem (ahogy akarod), vagyis ha letezik egy mikropolitikai helyzet (tudod, mint a szervezetek szintjen, a Mikrovallalkozok Szovetsege :) ), ami nagyjabol meghatarozott eroviszonyokat feltetelez. Es amennyiben a felek kolcsonosen elismerik ezt, akkor az "egymas melletti bekes letezes" letrejohet. Ennek egyik gesztusa, hogy az RMDSZ nem akadalyozza meg az MPP-Zold kiegyezest az alpolgarmester valasztasban. E nelkul a zoldek hiteltelennek tunhetnek, tekintve hogy a szavazobazisuk tobbnyire a jobbkozep szavazokbol kerult ki. Ettol fuggetlenul megtarthatnak fuggetlenseguket es tenyleg a varos javara szavazhatnanak esetenkent jobbra illetve balra. A varos nagy megelegedesere.

Nagyjabol ezt ertettem egyensulynak, egyensulyi kerdesnek es a bekesseg megtartasanak.
avatar
lordking
2009-10-03 13:11:19
K. Ombudszmen!

Köszönöm szépen a kioktatást! Így most már tudom, hogy egy tanult, művelt emberrel állok szóba, aki lapozgatja a Pallas Nagylexikont! :dry:
Egyetértek Veled abban, hogy , ha betartanák a szabályokat, akkor jól működhetne. de azt mondd meg nekem, hogy melyik fél fog ebbe beleegyezni? Ismerve Jenőkét és csapatát, szerintem, inkább a háborúra készülnek, mint a békességre. Vagy Te esetleg másképp látod?
Egy kivételével mindegyik kiadványt végigolvastam, nem azért mert mazochista vagyok, csak mert érdekelt, ki hogy reagál a dolgokra. Megvallom őszintén nem voltam egyáltalán elragadtatva. :( És csak azért támadom ilyen vehemensen, mert nem hiszem, hogy ilyen hangulatú városban kell élnem nekem és a családomnak, illetve a barátaimnak. :!:
Abban viszont tökéletesen egyetértek, hogy a zöldek maradjanak meg függetlennek és a város megelégedésére és fejlődésére szavazzanak erre vagy arra.
Úgy néz ki nagyjából egyetértettünk, csak hiányzott a megfelelő kibeszélés, ko...
avatar
lordking
2009-10-03 13:14:14
...mmunikáció, mint néha az udvarhelyi Tanácsból. ;)

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."