Itthon » Közélet

Egy öt éves kislányt gázoltak el - Frissítve

A gázolásos baleset ma délután, 17 óra 15 perc körül történt a Tábor- negyedben a Függetlenség sugárút 3-as számú tömbháza előtti útszakaszon.

MEGOSZTÓ PDF email





Hasonló cikkek
oktoberitanacsules01

Élőben az októberi tanácsülésről – átadták a Vasszékely-díjakat

Kivételesen egy órával később kezdődik az...
56osfelvonulasUdvarhely

Megint lecsapott a prefektus a magyar trikolórra

Az október 23-ai díszítés miatt büntette meg a...
Kossuth utcába Kossuth címert!

Lyukas izék a főtéren

Az október 23-ai megemlékezés alkalmából ünneplőbe...

TaboriBaleset
TaboriBaleset
szerkesztoÍRTA: LÁZÁR EMESE
2010. augusztus 23., 17:46
36 hozzászólás. 


Az öt éves kislány szabálytalanul, nem a gyalogátjárón kelt át az úttesten, és szó szerint nekirohant az arra haladó, magyar rendszámú Toyota márkájú gépkocsinak. A mentők percek alatt a helyszínre érkeztek és elsősegélyben részesítették a kislányt, majd a kórházba szállították.

TaboriBaleset

A Megyei Rendőrség szóvivője, Gheorghe Filip elmondta: nem a sofőr hibájából történt a baleset, ugyanis a 29 éves udvarhelyi S.I. szabályosan közlekedett autójával, amikor a majdnem 5 éves K.M. kiszaladt az úttestre. A kislány bal váll és bal combcsontja törött el.



36 hozzászólás

hirdetes

hirdetes
Hozzászólások | Szabályzat
avatar
hahaha
2010-08-23 19:10:08
Azert kivancsi lennek, h az autos mennyivel is hajtott.... :angry:
avatar
döbrögi
2010-08-23 20:11:57
Nehogy már megint az autós legyen a hibás, ha előtte 2 méterre kiugrik a gyermek az útra 30-ról sem tud megállni. Itt meg a gyerek nekirohant az autónak. Meg kellene tanulni és tanítani, hogy az út nem játék!
avatar
hahaha
2010-08-23 20:19:52
Nem azt mondom,h az autos a hibas. DE es itt a lenyeg a De szocskan van, mivel ha lassabban megy akkor talan nem okoz sullyos seruleseket.
avatar
azbiza
2010-08-23 20:42:14
igazad van hahaha
sot, inkab biciklivel kellene kozlekedjen mindenki, vagy nem is, mert azzal is kilehet nyirni valaki

inkabb gyalog

nem nem, mert meg igy is van balesetveszely

ulljon mindenki otthon, ezaz

(!!! bortonbe a szulokkel !!!)

ja, es ha 10 el megy a fejedre 1 tonna, tuti nem annyira sulyos mintha 30 al ment volna rea, vagy 100 al...
avatar
hahaha
2010-08-23 20:43:25
re:
avatar
azbiza
igazad van hahaha
sot, inkab biciklivel kellene kozlekedjen mindenki, vagy nem is, mert azzal is kilehet nyirni valaki

inkabb gyalog

nem nem, mert meg igy is van balesetveszely

ulljon mindenki otthon, ezaz

(!!! bortonbe a szulokkel !!!)

Persze bortonbe....es megis mi a budos francert? Van gyereked? Esetleg annyit tudhatnal, h a gyermek az mindig gyeremek marad barmilyen neveles mellett es epp ezert hajtja oket a kivancsisag es nem is gondolkoznak, h mi lesz ha kifutnak az utcara. OKOSKAM ;)
avatar
azbiza
2010-08-23 20:46:42
hat a te gyermeked nem lennek, mert akkor nem vigyazna senki ream
avatar
hahaha
2010-08-23 20:52:09
re:
avatar
azbiza
hat a te gyermeked nem lennek, mert akkor nem vigyazna senki ream

En meg a te helyedbe nem lennek. Hogy lehet vki ennyire sotet ? ... :0
avatar
azbiza
2010-08-23 21:05:31
- neked sotetseg, masnak vilagossag

- ha lenne egy ket jo pelda statualva, sokan jobban odafigyelnenek h a poronytyaik merre kolbaszolnak

- "a gyermek az mindig gyeremek marad barmilyen neveles mellett" - igen, egyen homokot, huzza meg a masik gyerek hajat, hozzon egy doglott verebet es mutassa meg h ne mit kaptam

- de vannak esetek amikert mi vagyunk felelosek, es amikor felelotlenek vagyunk akkor kesz a baj, dehat mindig a masik a hibas, ugyebar ...
avatar
free
2010-08-23 21:19:46
re:
mi vagy te ,radar?
avatar
zagI
2010-08-23 21:51:34
Itt ha valakit börtönbe kell zárni az a sofőr az mivel itt egy lakótelepről van szó ,és nagy az esélye annak hogy ki ugrik esetleg egy gyerek , figyelmes vezetés(conducerea preventiva) börtön vagy legalább nagy pénzbírságot a sofőrnek.Mert ha nem holnap megint el ütnek egyet ...lehet hogy épp a TE gyerekedet.
avatar
zterex1
2010-08-24 23:36:11
re:
avatar
zagI
Itt ha valakit börtönbe kell zárni az a sofőr az mivel itt egy lakótelepről van szó ,és nagy az esélye annak hogy ki ugrik esetleg egy gyerek , figyelmes vezetés(conducerea preventiva) börtön vagy legalább nagy pénzbírságot a sofőrnek.Mert ha nem holnap megint el ütnek egyet ...lehet hogy épp a TE gyerekedet.


Ezt a baromságot TE sem gondolhattad komolyan. Vagy nem vezetsz autót vagy akkor TE vagy az aki településen kívül is max 40 km / h-val jár.
Végül még kihozod, hogy a sofőr akarattal ütötte el a kislányt.
avatar
agressziv kismalac
2010-08-23 22:45:37
Egy majdnem 5 éves gyerek mit keresett felügyelet nélkül az utcán? Hogy tudott csak úgy kifutni az autó elé? ki fogta (vagy nem fogta) a kezét?
avatar
Egy a sokból
2010-08-24 08:49:17
Tisztelt "szakemberek"!
Előre bocsájtom, hogy nem ismerem sem a sofőrt, sem pedig a kislányt.

Az átlag féktávolságok táblázatából ime pár adat (a rendőrség is ezt használja)
átlagos autótipusra számolva:
10 km/h - 0,91 m
20 km/h - 2,77 m
30 km/h - 5,66 m
40 km/h - 9,39 m
50 km/h - 14,15 m
60 km/h - 19,87 m
száraz aszfalton/betonon.

Ebből mindenki döntse el, hogy a sofőr "preventiv" módon mekkora sebességgel kellett volna közlekedjen, hogy elkerüljön minden esetleges balesetet.

Ami a legfontosabb és ami fölött mindenki átsíklott (SZÉGYEN!!!): mielőbbi gyógyulást a kislánynak és minél kevesebb álmatlan éjszakát a szüleinek!
avatar
Fles
2010-08-24 09:06:47
re:
avatar
Egy a sokból
Tisztelt "szakemberek"!
Előre bocsájtom, hogy nem ismerem sem a sofőrt, sem pedig a kislányt.

Az átlag féktávolságok táblázatából ime pár adat (a rendőrség is ezt használja)
átlagos autótipusra számolva:
10 km/h - 0,91 m
20 km/h - 2,77 m
30 km/h - 5,66 m
40 km/h - 9,39 m
50 km/h - 14,15 m
60 km/h - 19,87 m
száraz aszfalton/betonon.

Ebből mindenki döntse el, hogy a sofőr "preventiv" módon mekkora sebességgel kellett volna közlekedjen, hogy elkerüljön minden esetleges balesetet.

Ami a legfontosabb és ami fölött mindenki átsíklott (SZÉGYEN!!!): mielőbbi gyógyulást a kislánynak és minél kevesebb álmatlan éjszakát a szüleinek!


A tablazat az jo, de hogyha a sofor betartotta a megengedett sebessegkorlatot nem vetkes!
avatar
Egy a sokból
2010-08-24 09:11:29
re: re:
avatar
Fles
A tablazat az jo, de hogyha a sofor betartotta a megengedett sebessegkorlatot nem vetkes!


Szerintem sem! Erre mondják, hogy "... így volt megírva" - sajnos.
avatar
Szkíta
2010-08-24 09:54:46
"Egy a sokból "

100% egyetértek veled és a táblázat is helyes .
Sajnos ha 2 kocsi közül lépik ki a gyerek 3-4 méterre esélye sincs senkinek megállni még 30 km/órával sem.

Gyógyulást kívánok a kicsi lánynak.

avatar
olvaso
2010-08-24 17:41:46
2 gyerekes, naponta autoba ulo apa vagyok.
Ismerem mindket oldalat a merlegnek. Borzaszto kevesen tartjak be a "preventiv " vezetest. Ezert van lakotelepen 20km/h a sebesseghatar.
Szkita IGENIS meg lehet allni 3 meteren is 30km/h-s sebessegrol satufekkel. Ha van ABS akkor -1m. Sajat tapasztalat a kiskoved utcaban hasonloan kiugott egy kislany elombe 2 auto kozul.
Amugy itt a kislany is, es az auto is az ut kozepen van. Igy nem 3m volt a tavolsag amig meglatta hanem minimum 7-8. Mellesleg egy combcsont nem is torik olyan konnyen. Ha mar legalabb 10km/h-ra le tudott volna fekezni, csak horzsolasokkal meguszta volna a kislany.

Mindig nem lehet fogni a gyerek kezet sem.
Aki ilyent ir az ugy emlekszik, hogy mindig kezen fogva ment oviba, elso osztalyba? Ezert nekunk felnotteknek kell vigyazunk rajuk. Ezt sokan nem teszik meg.

Honyan lehet utolag meegallapitani, hogy mennyivel utotte el a sofor azaz betartotta-e a sebesseg hatart?
Talan 2-3m gumicsik?
Gyogyulast a kislanynak
avatar
sarolta87
2010-08-24 17:40:52
Nem tudtam megallni, hogy ne szoljak hozza a kommentekhez.
Akkora idiotak vagytok! Azon vitaztok, hogy ki a felelos???De egyikotok sem mondja azt, hogy szegeny gyermek vagy szegeny szulok. Es hogy imadkozom a kislanyert hogy hamar felepuljon vagy egyaltalan tulelje ezt a balesetet...
Kivancsi lennek melyikotok tette ezt?Melyikotok mondott el egy imat erte?
Csak a pletyka erdekel titeket, erzeketlenek vagytok. Ha nem tudtok normalis dolgokat irni inkabb hallgassatok!!!!!!
avatar
olvaso
2010-08-24 18:07:23
Veszfekezest nekem meg a soforsuliban sem tanitottak sajnos.
Ezt kellene gyakorolni, mert eletet menthet valamikor.
Erdemes ezt a soforoknek elolvasni.

http://www.biztonsagautosiskola.hu/a_fekezes_helyes_technikaja.pdf
avatar
hofika
2010-08-24 20:01:13
Elég sokan úgy hajtanak a függetlenség utcába ,az autóval mintha országúton menne,főleg ha meg csaj is van mellette,a másik próbáljatok ki hogy az átjárón hány autó áll meg mikor már le léptél a járdáról,sok embernek nem az jut eszébe hogy meg kell állni hanem gyorsan ki kerül és porozza tovább,nem néz se gyermeket se istent.
avatar
Isty
2010-08-24 21:46:08
re:
avatar
hofika
Elég sokan úgy hajtanak a függetlenség utcába ,az autóval mintha országúton menne,főleg ha meg csaj is van mellette,a másik próbáljatok ki hogy az átjárón hány autó áll meg mikor már le léptél a járdáról,sok embernek nem az jut eszébe hogy meg kell állni hanem gyorsan ki kerül és porozza tovább,nem néz se gyermeket se istent.


Ebben az a tanulsag neked, hogy ne lepj le ha jon az auto. Vard meg szepen mig elmegy....Ha nem tetszik akkor lepj le es meglatod melyik kemenyebb a hus vagy a vas...
avatar
saymon
2010-08-24 21:12:33
gyerek
avatar
hahaha
Azert kivancsi lennek, h az autos mennyivel is hajtott.... :angry:
avatar
zagI
Itt ha valakit börtönbe kell zárni az a sofőr az mivel itt egy lakótelepről van szó ,és nagy az esélye annak hogy ki ugrik esetleg egy gyerek , figyelmes vezetés(conducerea preventiva) börtön vagy legalább nagy pénzbírságot a sofőrnek.Mert ha nem holnap megint el ütnek egyet ...lehet hogy épp a TE gyerekedet.
azt hiszem te csak gyalog jarsz ....,mivel a vezetonek nincs radar szeme,nem latja a bokor mogul ki vagy mi ugrik ki .En is elutottem egy 5 eves kislanyt egy par evvel ezelott aki 3 meterrel elottem kiugrott a bokorbol .Mivel, nagyon lassan es figyelmesen mentem sikerult a kislanyt elkerulni es meguszta egy szanda serulessel.DE az utca nem jatszoter!!!!!!
avatar
saymon
2010-08-24 21:34:21
re:
avatar
döbrögi
Nehogy már megint az autós legyen a hibás, ha előtte 2 méterre kiugrik a gyermek az útra 30-ról sem tud megállni. Itt meg a gyerek nekirohant az autónak. Meg kellene tanulni és tanítani, hogy az út nem játék!
Igazad van en is mar megjartam ....hal istennek nem lett baja a kislanynak,pedig nem volt 2-3 meter koztunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
avatar
saymon
2010-08-24 21:38:06
re:
avatar
zagI
Itt ha valakit börtönbe kell zárni az a sofőr az mivel itt egy lakótelepről van szó ,és nagy az esélye annak hogy ki ugrik esetleg egy gyerek , figyelmes vezetés(conducerea preventiva) börtön vagy legalább nagy pénzbírságot a sofőrnek.Mert ha nem holnap megint el ütnek egyet ...lehet hogy épp a TE gyerekedet.
Szertnelek latni a varoson kozlekedni 20-30 km sebeseggel ,majd mit szolnak a hatsooooook!!!!
avatar
saymon
2010-08-24 22:08:43
re:
avatar
Szkíta
"Egy a sokból "

100% egyetértek veled és a táblázat is helyes .
Sajnos ha 2 kocsi közül lépik ki a gyerek 3-4 méterre esélye sincs senkinek megállni még 30 km/órával sem.

Gyógyulást kívánok a kicsi lánynak.

IGAZAD VAN!!!!es figyelmes kis gyerekeket!!!!!
avatar
saymon
2010-08-24 21:56:13
re:
avatar
hahaha
Nem azt mondom,h az autos a hibas. DE es itt a lenyeg a De szocskan van, mivel ha lassabban megy akkor talan nem okoz sullyos seruleseket.
Igy van .Kis sebesseg kis serules.mindig is igy volt.
avatar
Isty
2010-08-24 22:06:38
hofika írta:
"a másik próbáljatok ki hogy az átjárón hány autó áll meg mikor már le léptél a járdáról,sok embernek nem az jut eszébe hogy meg kell állni hanem gyorsan ki kerül és porozza tovább,nem néz se gyermeket se istent."


Ebben az a tanulsag neked, hogy ne lepj le ha jon az auto. Vard meg szepen mig elmegy....Ha nem tetszik akkor lepj le es meglatod melyik kemenyebb a hus vagy a vas...
avatar
hofika
2010-08-25 17:38:25
Úgy latom neked a közlekedési szabályok nem a te erősegéd,majd meg kérdem mikor a te gyerekedet ütik el az úton akor meg fogódé mondani melyik volt az erősebb?Jobb az ilyen ha meg sem történik,neked pedig ajánlom a KRESZ mielőbbi elolvasását.
avatar
trabant
2010-08-24 22:26:47
re:

Ebben az a tanulsag neked, hogy ne lepj le ha jon az auto. Vard meg szepen mig elmegy....Ha nem tetszik akkor lepj le es meglatod melyik kemenyebb a hus vagy a vas...[/quote]

Ember ha valaki lelép a járdárol a zebrára azzal jelzi , hogy ö éppen át szeretne kelni az út testen , szoval illene öt átengedni (sőt kötelező), mert ha nem lép le vagy nem adja valami biztos jelét , hogy átakar menni akkor tőlem pl ülhet ott estig is mert tuti nem fogok megállni minden zebránál ácsorgó bámészkodó, tracsolgató emberkének , de ha lelépett átengedem az a fél perc már nem oszt nem szoroz.
A cikkhez annyit , hogy jobbulást a kislánynak , sajnos vannak elkerülhetetlen balesetek , azt , hogy ez bele tartozik-e v sem én nem tudom megitélni , ahhoz minim látni kellet volna az esetet
avatar
zterex1
2010-08-24 23:24:48
Persze, a sofőr volt a hibás mert:
- nem gyalog, görkorival, biciklivel stb. ment
- nem fékezett le minden parkoló autó után, hogy benézzen mögéje
- nem kötötte fel az autó elejére a dunyhát, ha tudta, hogy lakótelepen fog közlekedni
- nincs röntgenlátása
-lassúak a reflexei
- nem tudta, hogy senki sem a gyalogátjárót használja az átkelésre
-nem tudta, hogy azon az útszakaszon gyermekek szoktak átfutni, és óvatos vezetéssel át kell őket engedni
.stb, stb
avatar
Géza 08
2010-08-25 21:17:04
re:
Pár konkrét adat: A féknyom kevesebb mint 4 méter volt (ABS nélkül), a táblázat alapján ki lehet számolni mekkora is lehetett a sebesség. Az autó a rendőrség által kért műszaki vizsgán is megfelelt. Azért volt az autó az út közepén mert a sofőr próbálta elkerülni az ütközést ami sajnos nem sikerült.A sofőr pedig hivatásos autóbuszsofőr. Ahol történt az nem lakótelepi út, hanem egy 40-es sebességkorlátozással ellátott városi útszakasz. Ezek után mindenki döntse el, hogy ki a hibás.
avatar
Isty
2010-08-25 22:27:27
Hofika es Trabant:

Rendben lepjetek le es majd jovok es eltaknyollak...remelem jol fog esni.
Nem vagyok en orult hogy szembefussak a mozdonynak, de ugy latom ti azok vagytok..akkor lepegessetek le szepen mig felultok egy motorhaztetore. Az autonak nehezebb megallni mint nekem gyalog es nem fejtem ki tovabb.

PS. En csak akkor megyek at az atjaron, ha ugy tudom megtennni hogy egy auto sem jon vagy ne kelljen lassitson. Bolond sem vagyok hogy auto ele ugorjak, ha atjaro van ha nincs. De ti csak ugraljatok nyugodtan...egy ideig..Az atjaro nem a gyalogose, a jarda az, az csak egy megjelolt hely az atkelesre es meg kell varni mig minden auto elmegy es szabad az atkeles.
avatar
trabant
2010-08-25 23:47:01
re:
[quote=Isty]Hofika es Trabant:

Rendben lepjetek le es majd jovok es eltaknyollak...remelem jol fog esni.
Nem vagyok en orult hogy szembefussak a mozdonynak, de ugy latom ti azok vagytok..akkor lepegessetek le szepen mig felultok egy motorhaztetore. Az autonak nehezebb megallni mint nekem gyalog es nem fejtem ki tovabb.




Nah szerintem itt valami félreértés van. leirom lassan , hogy te is értsd meg , a járdáról való lelépést én ugy értem , hogy lelép a járdáról a gyalogos és megáll megvárja mig valaki lesz olyan kedves (értelmes) és átengedi , szoval nem ugy , hogy szét sem nézünk futunk át az uton mert "elsőbbségünk" van , ha te ezzel nem tudsz egyetérteni akkor add vissza a jogsidat mert előbb útobb úgyis elveszik!
avatar
Laces
2010-08-26 08:51:29
Van egy olyan szabalyom,h kamion,busz,villamos,repullo,stb. vagy 20 evnel idosebb auto elott nem megyunk at csak ha az mar all az atjaro elott, mas autonal annyi a teendo,h a szemebe kell nezni a sofornek es ha megteremtodik a szemkontaktus es van eleg helye megallni es en elindultam az atjaron(igy tudatom,h at akarok menni de meg nem mentem ki ele) akkor megall. Eddig bevalt, ajanlom mindenkinek.
avatar
Isty
2010-08-26 09:29:23
re: re:
[quote=trabant
Nah szerintem itt valami félreértés van. leirom lassan , hogy te is értsd meg , a járdáról való lelépést én ugy értem , hogy lelép a járdáról a gyalogos és megáll megvárja mig valaki lesz olyan kedves (értelmes) és átengedi , szoval nem ugy , hogy szét sem nézünk futunk át az uton mert "elsőbbségünk" van , ha te ezzel nem tudsz egyetérteni akkor add vissza a jogsidat mert előbb útobb úgyis elveszik! [/quote]

Egyetertek veled, de akkor sem kell lelepni, csak amikor mar elmentek az autok.

A jogsi elvevessel kapcsolatosan, elveszik, visszakapom es akkor mi van? Nem nagy ugy. De ha mar el kellett vegyek azt jelenti valaki korhazban van jobb esetben gipszben. Kinek rosszabb? Gondolkozzatok. A Kresz nem ved meg teged a gipsztol es a halaltol, te kell vigyazz magadra es nem ugralni az autok ele "hiaba elsobbseged van"!!!
avatar
saymon
2010-08-26 18:39:16
re: re: re:
Az elsobbseghez valo jogod nem enyhiti a korhazi fajdalmakat!!!Mivel vannak orult,szorakozott, ittas ,sietos,stb vezetok jobb ha vigyazol magadra mert mas nem vigyaz !!!

Hozzászólások Copyright (C) 2009 uh.ro. Minden jog fenntartva."